Har discus o scalarer ihop o det funkar klockrent, o mina discus hävdar sig mot scalarerna o tar för sig av maten. Hade Geophagus också i det karet innan men då var det svårt o få maten till o räcka till scalarerna o discusen, var man än läser så står det att dom e långsamma ätare men det upplevde aldrig jag. Så nu går dom själv i ett 375 ist. Sitter själv i tankar på vad mer för fisk i mitt, o det blir nog så att jag skaffar mig lite altum jag med.
Låter lovande att det funkar mellan discusarna och scalarerna!
[/quote
]Jag kan inte gärna rösta för Guianacara, det blir för uppenbart :you're kidding righ
Well, om du tycker att Guianacara är det som du rekommenderar så spelar det ingen roll om det är uppenbart eller ej...
[/quote
]Fler corydoras och kanske bilbukar och kanske några bolivianska fjärilsciklider.
Ja, fler Corydoras blir det ju högst sannolikt i vilket fall som helst nu när jag tänker på det. Bilbuken är en kul firre tycker jag, och fjärilscikliderna tappade jag helt bort i tankeprocessen här...klart ett alternativ!
[/quote
]Jag hade skippat icke-altum skalarerna och pyttsat i en grupp satanoperca av valfri art på 5-8 individer... Mumma. Sen lite fler corydoras hade inte varit fel det heller... :)
Förmodar att det är Peru-altumen som du menar, men nej - jag tar inte bort någon som redan finns där. Det som finns i karet, stannar i karet. Och Peru-altumen ser ut att bli väldigt fina allt eftersom de växer. Nöjd som tusan, med dem alltså! :D Satanopercorna tror jag blir för stora för min smak. Jag vill ha en jordätare som blir max 15 cm.
[/quote
]Ett par altum till + 30 rödmunstetror + ett gäng sterbai!
Det rådet från dig var förutsägbart! ;)
[/quote
]Helt klart behöver ju pansarmalarna några fler vänner. :)
Sen är det väll mer om vad du vill ha som "huvud attraktion" skulle skaffa några fler altum och kanske någon fler apistrogamma som man inte ser så jätte mycket om du vill att scalarerna ska vara focus i karet.
Annars hade jag nog skaffat någon mindre jordätare, vill du inte ha grottor under allt så finns det ju små geophagusar som bara silar sand och inte gräver gråttor som Guianacara gör, men då är jag lite jordätar skadad också. :D
Jag har inte hittat några jordätare som inte blir för stora för mina önskemål, och som inte gräver...ännu i alla fall.
//Kaj