Ola Att de inte kom till Malmö var för att Wilhelms bil gick sönder och de blev stående i vägkanten och inte initial initiativlöshet. Men visst, en akututryckning hade ni i efterhand varit motiverad.
Visst skit happanes - men de skulle ha varit på plats med inblalade papper redan när utställningen öppnade och även om Wilhelm kommit ner när han hade tänkt så hade han inte varit i tid för detta. Förra året var ju även Poeciliaweekenden - ett mycket mindre arrangemang - men även där borde CB ha delats ut.
Men, men, ingen mening med att gråta över spilld mjölk - bra i alla fall att detta uppmärksammas nu.
Ett "problem" har varit oviljan att lägga ut nya blad av rädsla för att folk skulle gå till affären och ta dem där istället för att betala (nya = årets och förra årets). Också att om du inte betalar ska du inte ha ett nytt blad. Ett gammalt duger åt dig din snåle f-n. Jag tror det är feltänkt och på mötet i trollhättan bör det senaste numret delas ut (min åsikt). Ska jag jävlas lite är detta en Göteborgsåsikt - kan folk sko sig gör de det. Det var alltid kul på SARFs riksstämma när detta diskuterades. De från Göteborg var livrädda för att folk skulle kunna sko sig på något vis medan vi från Stockholm och Uppsala inte kunde se problemet. Så nu när det inte finns några västsvenskar i Styrelsen kanske man kan dela ut nyare blad :D (Jag tror detta handlar om personer, inte Göteborg jmf. med Stockholm)
Ps. västsvensken som avgick är jag.
Edit: vad tror ni: Skulle risken att man inte löste medlemskap öka om man redan hade nummer 1 och 2? 3 och 4 kostar ju då 150 spänn styck om man ser så på medlemskapet.
Skitsamma vilket - att dela ut årets CB tror jag är lite fel, men att idag dela ut 2011 års är absolut inget fel. När de bara ligger och samlar damm gör de ingen nytta.
Har ni kollat om ni får lägga ut ett gäng CB på Universeum, Aquaria, Skansenakvariet, Malmö Akvarium, Vätternakvariet.