Kjell Jag vet inte om du menar mig - men vad jag vet är jag den enda som driver en akvaristisk hemsida som tar betalt så jag borde ha en viss koll om vad det handlar om.
Flera gånger (i andra länder) har jag blivit tillfrågad av föreningsfolk om hur de skall kunna göra för att ta betalt för sin hemsida eftersom de verkar anse att Zoopet är framgångsrikt (inget som jag håller med om - i alla fall ekonomiskt är det en flopp).
Jag tror absolut inte att denna hemsida är meningslös och inte fyller någon funktion - men jag har svårt att se att denna ensam (utan CB) skulle få NCS att fortleva. Men visst som jag skrev tidigare - NCS har en fet kassa så även om man skulle lägga ner CB så skulle ju hemsidan kunna drivas i många år framöver med dom pengarna.
Ja jag menar dig Kjell. Fast jag tror inte att du är ensam i dina åsikter.
Det som blir galet i den här diskussionen är att vi inte riktigt diskturerar samma sak. Känner jag iaf. Det jag vill ta reda på, det som driver mig att skriva inlägg iden här tråden, är att ta reda på varför man är/inte är medlem. Utifrån det kan vi bestämma oss för vad vi ska satsa delar av vår "feta" kassa för att få nya medlemmar. Om det nu är vad vi vill. Jag vill inte lägga ner CB, jag förstår inte varför du ens skriver så. Det ena utesluter inte det andra. Vi kan ha en bra medlemstidning OCH en hemsida som är bra - och ännu bättre om man är medlem. Om det skulle visa sig att medlemsfunktioner på hemsidan skulle vara avgörande för medlemsskap så är det ju där vi ska lägga fokus.
Att bara få hit nya "forumsdeltagare" som inte löser medlemsskap (för allt de är intresserade av är gratis) främjar ju visserligen NCS mål att främja intresset för ciklider, men ger inga nya medlemmar.
Om man vill vara lite elak så kan man (miss?)tolka din åsikt Kjell som att " om man inte har vett nog att uppskatta CB kan man lika gärna
välja vilken hemsida som helst (ciklider.se t ex). Jag tror inte att du menar så men någon annan kanske gör det. Jag tycker att vi istället ska ha något som gör vår hemsida så pass attraktiv så oavsett vilken anledning man har så är både CB OCH hemsidan värd 295:-/år. Även om nu inte Zoopet är någon kassako så är det ju trots allt folk som betalar för att BARA vara med på en hemsida.