Men om man tar bort webben vad gör NDs då ??
Här är inlägget jag gjorde som någon tog bort!!
Glöm nu inte att vi har ökande medlemsantal just nu och vi har inte ändrat i CB för den skull.
Vi har en del förmåner med att vara medlem:
Medlemsförmåner
Min personliga strategi:
Trevlig stämning i forumet (jag har väldigt många bevis på att de som trivs på forumet också blir medlemmar):
- Se till att inga frågor är för simpla i forumet
- Alla känner sig välkomna
- Uppmuntra till alla inlägg genom att visa tt man bryr sig
- erbjuda alla att använda webpollar
- Hålla igång aktiviteten med egna trådar och omräöstnings, nyhetsspridning från övriga världen
Förbättrade funktioner i forumet/hemsidan:
- Större och fler bilder
- lättare att lägga in bilder (multibild uppladdning samt skalning av autobilder (bara delvis klart))
- Möjlighet att använda taggar för djuplänkning av bilder
- Större bilder i albumena
- Jag lade in 10 års gamla artiklar från CB i text format förra året.
- Jag har uppdaterat alla författare jag kunnat så det stämmer
- Jag har lagt in alla CB framsidor jag kunnat
- Massor av funktioner i artregistret
- fiskikonen i inlägg som kopplar mot artregistret
- CB artiklar i PDF format (Vilket liv det blev)
Uppstart av nyhetsbrev till 4300 pers för att skapa ett sug att dra sig till hemsidan
Delade ut 100-tals tidningar till en mängd butiker med reklambrev samt inbetalningskort för att göra det så enkelt som möjligt
Arrangerade 2 artregistertävlingar för att förbättra artregistret samt göra nåt kul på hemsidan
Jag har registrerat mig på 127 olika forum välden över för att fråga folk om vi kan använda deras bilder i artregistret, samt för NCS banner och dylikt samt i artiklar i CB.
Lagt in 2500 bilder i artregistret, vilket är en fördubbling av vad som fanns tidigare
Hjälp till att förhanlda med NCS shoppen om att starta upp detta
Som medlemsansvarig har jag försökt att snabba upp svarstiden förde som blir medlem och svarar i 90% av falen inom någon timme efter att de mailat mig. De som betalar fixar jag rättigheter inom 1-3 dygn. Jag försöker svara så trevligt jag kan på alla frågor jag får. Jag har gjort om vår medlemsdatabas och programmerat ihop en massa funktioner för statistik och labelhantering.
Förenklat hanteringen med tryckeriet genom att automatisera etikettryckningen
Jag har läst på om lagar och regler kring lotterifrågan för att se vad vi får och inte får göra
Jag har en massa ideer nu kring hur vi kan förbättra startsidan på ciklid.org så att:
- Albumena syns på framsidan
- Kommentarer (artregister, album, ...) syns på framsidan
- Bloggar syns på framsidan(1:st öppna för funktionen att ha bloggar överhuvidtaget)
- Möjlighet för medlemmar att lägga up egna bilder på arter och koppla till artregistret, dessa uppdateringarna syns på framsidan
- Mina akvarium, nyheter på framsidan.
- Möjlighet att kommentera artiklar i artikelregistret och dessa syns på framsidan bland kommentarer
- iPhone/Android/iPAD applikation somger tillgång tilll artregistret online samt artikelregistret för den som giller PDF filerna speciellt.
Vi gör massor med mer grejor, men som sagt vi gör det gratis till och med lägge rut egna pengar i många fall.