Hei Kaj, ja da får jeg vel trå til igjen!! Jeg kjører jo med flere Vestafrikanere og mine biotoper skiller seg ikke mye fra Sydamerikanske biotoper. Du kan vel besøke min hjemmeside og se på Vestafrikanere. Men, en ting vil jeg ikke anbefale deg, 10 stk Hemichromis !!! Det blir et helvete mot de andre fisk du velger, det blir jaging og finnespising og de ender opp død. Jeg har hatt bl.a. mange forskjellige Hemichromiser og gemyttet skiller ikke stort. Men ta en titt på min Vestafrikanske side og kom igjen.
:) Min hjemmeside er cichlid-power.com og velg Vestafrika.
Cichlid-Power
Ok, Cichlid-Power, jag ska ta en titt på din hemsida i eftermiddag när jag sitter på tåget och har lite mer tid.
Betyder ditt inlägg att du helt avråder från Hemichromis eller var det antalet?
Jag försöker att se lite estetiskt på mina akvarier. Vill gärna att de ska locka folk att titta mera. Därför var tanken att ha ett gäng röda Hemichromis som "eyecatchers" tillsammans med ett stom Kongotetra och som jag sen kompletterar med annan fisk.
Tror du man kan ha enbart 10 Hemichromis och 30-40 kongotetror? Eller är 10 Hemichromis dömt att misslyckas? Det kommer att finnas väldigt många gömställen och vrår.
//Kaj