Tack!
Det blir absolut ett par Hypsophrys nematopus . Vill även gärna ha Parachromis loisellei , om nu det funkar med jaggorna? Annars några Amatitlania nigrofasciata . Inget mer. Beror lite på hur jag får till inredningen i karet. Letar efter någon stor rot - både Lasse i Sanby och Zoogiganten har några rejäla sådana. Tror jag kanske tar ut alla RockZolid River modulerna - vi får se.
Men jag vill inte ha för mycket fisk i alla fall.
Har du några bra förslag eller tips om var jag kan hitta fina medpassagerare så få du gärna meddela mig - du har bra koll har jag förstått. ;)
//Kaj
Om du hittar Hypsophrys nematopus i sverige så hade jag oxå varit intresserad av några, Uniamti hade dom tidigare vet jag men jag har inte sett några i sverige.
Att ha managuense med loisellei medför kanske risken att loisellein inte kommer till sin fulla rätt, men jag har ingen erfarenhet av det själv som jag har nämt tidigare i en annan tråd så är detta första gången jag har managuense nu och dom fungerar klockrent med citrinellum paret dom går med, just nu så har dom delat av karet i 2 revir och trotts att jaggorna är mer än dubbelt så stora så vågar dom sig inte in på citrinellumens revir nu när dom har lekt.
Kanske hade Cichlasoma salvini varit ett alternativ? annars kan du ju pröva dig fram om det funkar med loisellei.