Vi gör ett nytt försök. Visserligen är sommaren snart här och med den lågsäsong för akvarium. Oavsett sommaren eller inte, så skall de matas och bytas vatten ändå, så lite kan ju hända under denna period.
Sist jag uppdaterade sidan så hade jag precis fått tag på lite nytt vill jag minnas. Så är även fallet denna gång. NU måste jag avveckla vissa arter ;)
Jag har numera utökat gruppen Eclectochromis ornatus Maleri och skall försöka få fram dessa på något sätt. Passade även på att fylla på med lite mer Copadichromis trewavasae , Lupingu och även ett nyinköp av arten Placidochromis sp. "jalo" Jalo reef.
Det kom även en liten sändning fån söder för någon vecka sedan, den innehöll en del intressant, så som ytterligare lite Copadichromis geertsi Gome, nu har jag 10st i olika storlekar :D Mer från söder var en grupp om 10st Copadichromis cyaneus Zimbawe Rocks som skall växa till sig lite. Det kom även 6st Copadichromis parvus Metangula, även dessa skall få växa till sig lite. Jag hoppas mycket på min vän med kamera i framtiden, hoppas han dyker upp snart så att jag/vi kan visa er lite bilder.
Ha en skön sommar där ute ;)
45876
Eclectochromis ornatus Maleri?