Allt är inte enbart kul med denna hobby. Idag hände något märkligt. Allt var fint kl.11 alla simmade och maten var uppäten, inga sjuka fiskar efter dagens besiktning, alla var där, så att säga. Åker och handlar, är väl borta 1 timma och vid hemkomst ser jag en firre på botten i mitt 375 kar. Genast kontroll av status på övriga fiskar och allt ser ut som vanlig. Men vad hände med en av honorna? På 1 timma går hon från simmande/frisk till sten död med munnen fullt öppen. När jag hittar henne på botten, så är hon fortfarande mjuk. Att munnen är vid öppen så mycket det går,,,,vad kan det tyda på? Hur kan en fisk på 1 timma lämna in så hastigt?*-)
Ja detta var den tråkiga biten för dagen. Den andra sidan, positiva biten blev 30 nya Copadichromis azureus Mbenji yngel :) Samt ny lek av mina Protomelas sp. "steveni imperial" Thumbi Tz VF, förra gången höll hon inte, vi hoppas på nytt. Även Copadichromis geertsi ser ut att ha surrat inatt :P Det blir i så fall första gången och det har jag inga större förväntningar på. Men vi får väl se.
För att återknyta till mina Protomelas sp. "steveni imperial" Thumbi Tz VF. Dem ser inte ut som de ni har i artregistret. Någon som har en förklaring till dessa skillnader.
46453