Hur stora är dom i affären? med tanke på att ev äggrör var ute? Dessa är ju annars bland de lättaste att könsskilja om de är åtminstone 10 cm.
Mvh Jari
Skulle nog säga att de är 15 cm, om inte mitt omdöme och minne sviker mig helt.*-)
Micke[/quote
]ja de var luriga att se skillnad på S.Sandby de var väldigt jämn stora åxo hanarna brukar dra iväg men men dröjer kanske,,,men men fint kar Kaj och någon trevlig CA kan säkert passa där,,växterna får du placera där dom får vara ifred inget du kan bestämma för då blir dom sönder trasade tro mig tjusningen med CA hehe
Ja, jag räknar med att växterna blir omilt behandlade. Speciellt Vallisnerian kommer att ta stryk. Jag har väl så att säga vant mig vid den tanken...:-|
[/quote
]Jag var i sandby idag och jag är 100% säker på att det finns 2 st som är honor av dom 4 där går, men det som är konstigt är att dom som håller ihopa är honorna, så eventuellt är alla honor fast jag tycker att dom övriga 2 som inte håller ihopa ser ut att vara hanar.
Hade jag varit dig Kajjan så hade jag köpt alla4 och sett om där blev ett par av dom och sen gjort mig av med dom övriga!
Det lutar åt att jag gör så faktiskt. Tack för hjälpen och engagemanget med att könsbestämma dem!
Micke[/quote
]eller trimac paret hehe finns det någon mer fisk med attityd ;)
Njae, det paret får inte plats i mitt kar ;). I morgon blir det lapp på luckan: Fullsatt!/No Vacancy. De fyra jaggorna Parachromis managuensis plus en del CA som jag köper från Banderad: Parachromis loisellei , Hypsophrys nicaraguensis , Thorichthys ellioti "Rio Manso" samt Amatitlania nigrofasciata "Ometepe" F2 och därmed fullbelagt. Hinner jag inom Sandby i morgon tar jag de fyra jaggorna, annars får det bli på fredag.
//Kaj