Vad är det som du inte är nöjd med i CA karet?
Mig själv skulle man kunna säga...B(
När jag tänker inriktning och sedan sammansättning i ett kar så tänker jag mig en art som huvudrollsinnehavare. Det är kring denna art som jag därefter kompletterar med biroller och rena statister. Allt detta förutsätter visst tålamod.
I det här fallet tänkte jag en Nicaraguabiotop, inte strikt, men åt det hållet. Huvudrollen skulle spelas av ett par jaguarciklider Parachromis managuensis , birollerna spelas av Parachromis loisellei och Hypsophrys nicaraguensis . Som det nu föll sig så hittade jag superfina individer för birollerna och samtidigt även skitfina statister i form av Thorichthys ellioti "Rio Manso" samt Amatitlania nigrofasciata "Ometepe" F2. Som huvudrollsinnehavare tog jag sen då två jaggor i lagom storlek som jag hittade i Södra Sandby. Och det är väl där det blev fel. Någon sa tidigare något om kastrerade hanhundar...ja, tills vidare har jag döpt dem till Babsan och Babsan. Inte kvarterets vilddjur precis. Inte vad de visat upp hittills i alla fall. Så DET är vad jag inte är nöjd med. Och som lök på laxen såg jag nu att Cichlids4fun säljer Parachromis motaguense. DE vill jag ha som huvudrollsinnehavare! Och de är kanske för tuffa för min övriga besättning så då har jag ett problem där...ja, du fattar att jag inte är helt nöjd med mig själv just nu när det gäller konsten att besätta ett akvarium.:I
//Kaj
Vill bara tillägga att alla de andra firrarna köpte jag av Banderad och de är fantastiskt fina exemplar. Särskilt överraskad blev jag av T Elliottin som är riktigt riktigt fina. Så det är inte där missnöjet ligger, absolut inte.