bossep
Inte ett dugg avundsjuk, Det låter som en riktig drömresa!
Jag hade nog dragit ned på Rio. Alla storstäder är sig lika även i tropikerna efter ett tag. Men det är ju jag som tycker så.
Om alla Brassar är som de jag träffat blir det nog FESTligt i Rio. Man borde nog också ha sett Copacabana och livet där innan man dör.
affealien
En bekant som jag känner via Geocahing, min andra hobby eller om det är min tredje, är uppvuxen i Rio så han tyckte jag kunde komma över på lite kaffe så skulle han ge mig lite tips om vad man skulle titta på och vilka "turist fällor" man ska strunta i.
Sedan åker jag som sagt med min flickvän som gärna vill shoppa lite...... :/
Men detta är ju bara ett förslag, eftersom jag åker om ca 1år så har jag tid att samla information och antagligen kommer det ändra lite på vad jag vill göra. Men huvudsaken är Amazonas och Snorkla i havet. :)
DaRe
Håll oss uppdaterade så vi vet vad vi kommer att missa :D
affealien
Får uppdatera lite i den här tråden när jag hittar nått nytt och intressant resmål. Eller när själva resan börjar bli klar. :)
Sen får jag göra en ny tråd efter resan men som sagt. Det är ett tag till dess.
affealien
Forskat vidare lite i resandet och hittat ungifär hur jag skulle vilja åka. Men tyvärr är nog inte min sambo med på allt detta. :)
Åka båt från Manaus till Santarém i 2 dagar sedan bo på något ställe som heter Alter do Chão och lyxa lite, sola på stranden och promenera i träsk och upp på något berg. sedan åka till Tapajós där man tydligen kan bo hos någon lokalbefolkning som man får som guide och kan visa en runt i jungeln med de "standard" sakerna man får göra i amazonas. Fiska pirayor, fånga kajmaner, titta på fåglar och se de stora sumaumáträden bland annat.
Det sambon inte är sugen på är båtresan från Manaus till Santarém, vilken jag är beredd att kompromissa och flyga direkt till Santarém. Men hon vill inte heller bo hos lokalbefolkningen vilket jag verkligen vill göra, jag menar vilka annars har bra koll på jungeln?
Någon som varit i Santarém eller fångat fiskar i tapajos?
kajp
Vi är några som åker i mitten på oktober bl.a Ninnie, Lasse O och Bosse Q Det blir Nhamunda, Maracana o vi utgår från Santarem