Om de inte får in några J ornatus, får du gärna ta lite Julidochromis marlieri om du har vägarna förbi Södertälje. Jag har ett J ornatuspar som nyligen lekt i ett troffekar, skulle plocka bort dom från troffarna men honan gömde sig. Hanen åkte ner i källaren och honan blev kvar, såg sen att hon hade lite yngel under en sten så hon går fortfarande kvar med sina små.
Om den nya medarbetaren klantat sig får väl ägaren/fiskansvarige gå in och ställa allt till rätta igen. Kunden har ju alltid rätt, just i det här fallet fattar jag inte varför du inte får pengarna tillbaka. Tala om hur många kar ni har och säg att det var sista gången ni handlade där om ni inte får upprättelse. 2000 liter vatten som fyllas med fisk :)
Jag pratatde med ansvarig (personlachefen) igår. Hon ringde upp mig och bad så hemskt mycket om ursäkt, de kunde tyvärr inte ta in dem just nu, då det var fullt i karen. Men dottern tog Auratusen , och jag fick ett tillgodokvitto :)
Nej jag måste säga att jag blev väldigt paff att det blev så fel, och att de var otrevliga när jag ringde dagen efter , de vet mycket väl vem jag är och de vet hur många kar jag har ;) Och jag har lagt ner en hel del pengar hos dem, även fast jag annars brukar handla det mesta hos en liten lokal handlare inne i stan ;)
Jag har tänkt till lite gran kring det här också, Jag har ju ett akvarium på 300 literm där det går några SA/CA på tillväxt, jag funderar om jag skall,bygga om det akbvariumet, när småttingarna har växt till och kan flytta ner i stora. Jag funderar på om jag skall ha Tanganyika i det karet istället. Jag har ju kollat artbeskrivningar och bilder på Tanganyikaciklider, och det finns väldigt mycket trevligt där. Julle och Princessa är jag riktigt sugen på, men det lär ju finnas mer som kan gå med dem ...I ett större akvarium ;)
Marlierin var också jättefin, den var väldigt lik Ornatusen, förutom teckningen, synd bara att det är så långt imellan, skulle kunna behöva lite "eye to eye" expertis, om jag nu beslutar att jag skall bygga om 300 litern. Men jag kanske kan få bombardera er med frågor hä på forumet istället ;) Jag har som ingen större erfarenhet av Tanganyikaa, förutom att jag tycket de är snygga och har ett interessant beteende ....Men det kommer jag ju inte långt med :p