LN
Tack classe:)
Vet inte vad det beror på Albin, jag har inte märkt detta, ända gången jag märker sänkt effekt på LEDen är när jag närmar mig maxbelastning i fV. Men håller jag mig på 10% mindre än max i antal LED så är har jag inga probs. Men jag tror att det är lite lurigt att mäta effektförbrukning för att vi har ju med dioder och ganska knepig drivning med enbart framåtspänning och "konstant"ström.
Jag nöjer mig egentligen med PAR-mätning, men även den är ju lurig eftersom parmätare har tendens att missa/minska vissa våglängder.
LN
Lite bilder,,,, det sjunker 0,3-0,4 i KH om dagen, tror att det beror på den stora vattenmängden i förhållande till de "små" korallerna.
Har inte orkat med att installera Ballingen än.
Fina tillväxtzoner på korallerna
fart66
Nydelige bilder utrolige farger :)
LN
Tack fart66, det som tyvärr inte framgår är att flourecensen gör dom än färggladare.
nicson
Nu har du nått toppen! Har svårt att se fler utvecklingsmöjligheter utan du skall se att om 5 år skärs karet ner till 50 småkar och du börjar med killis. Xmas:)
Bjorn1
Tack fart66, det som tyvärr inte framgår är att flourecensen gör dom än färggladare.
...den biten måste upplevas... syns inte på foton och kan inte beskrivas! :)
LN
Nu har du nått toppen! Har svårt att se fler utvecklingsmöjligheter utan du skall se att om 5 år skärs karet ner till 50 småkar och du börjar med killis. Xmas:)
Hahaha ja du kan ha rätt:):)
LN
...den biten måste upplevas... syns inte på foton och kan inte beskrivas! :)
Jupp, helt rätt det måste ses:):)
LN
Har inte varit aktiv på ett tag,,,,,,,, men nu när akvariehelgen i Växjö närmar sig så hoppas jag kunna vara här lite mer.
Kommer att köra lite öppet hus på fredagkvällen, bara att komma förbi med en bira (eller utan om man nu ville det:))
Hoppas att karet tagit sig lite mer tills dess så att det är någe att visa upp:)
LN
Jag kommer dessutom att hålla ett litet föredrag om att hålla koraller, förhoppningsvis så att Ni kan få lite knep och bli lite sugna på den delen av akvariehobbyn.
På söndagen kommer jag även att håll ett lite föredrag att konvertera från sött till salt, och hur jag gjorde det i stora byttan.
Kommer även då att snacka lite teknik.
Förhoppningen är även att under båda föredragen snacka lite LED.
LN
HaE
Lite avis blir man allt! Ett fantastiskt kar.
LN
Tack HåE:)
Jossan
Oj, vilken skillnad Larry!
Sist jag såg ditt akvarie simmade det ciklider där... riktigt fint med salt! Kan tänka mig att tiden går rätt snabbt när man sitter där och tittar :)
Goran-A
Nu har du gjort det igen Larry............. så grymt snyggt.
Det ska till en smålänning som gör så här galet snygga kar (än har jag inte läst om någon annan) .
Mvh Göran
Kimmy-
Sv: Mitt 4 meters revkar.
Helt fantastiskt. Man blir måttligt avundsjuk.
Men bjuder du på en kopp kaffe så kan jag hålla dig sällskap där framför ngn timme lr två ;)
Perfetto
Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men är det ingen hittills som undrat hur många pesetas det där drömprojektet gått loss på?
Förmodligen inget för oss vanliga dödliga, gissar jag : )
imported
Nu har jag inte läst varenda inlägg i tråden, men är det ingen hittills som undrat hur många pesetas det där drömprojektet gått loss på?
Förmodligen inget för oss vanliga dödliga, gissar jag : )
Det mesta handlar om prioriteringar. Hoppa över att köpa en Volvo V70 och åk runt i din gamla bil ett par år extra så har man sparat ihop till ett sådant akvarium.
Perfetto
Det mesta handlar om prioriteringar. Hoppa över att köpa en Volvo V70 och åk runt i din gamla bil ett par år extra så har man sparat ihop till ett sådant akvarium.
- Ja det lät ju billigt : )
LN
Tack för alla trevliga kommentarer :)
Tanken är att ja ska ha lite öppet hus på fredagen när stämman kommer på besök till Växjö