Perfetto Tack för alla trevliga kommentarer :) Tanken är att ja ska ha lite öppet hus på fredagen när stämman kommer på besök till Växjö - Hej där LN Vad räknar du med att projektet kostat totalt?
LN Vet faktiskt inte om vi bara pratar akvarie så ligger ja med elen, golvbrunnen, moduler och hela konkarongen på 120-150` men räknar man till att ja vart tvungen att bygga förlänga huset med 4,5 meter ja då hoppar det upp ett antal 100` till. Men ja ser det inte så utan mera som att endel köper en cab, andra en husbil, husvagn, några en båt men ja köper ett akvarium:):)
Kimmy- Sv: Mitt 4 meters revkar. Vet faktiskt inte om vi bara pratar akvarie så ligger ja med elen, golvbrunnen, moduler och hela konkarongen på 120-150` men räknar man till att ja vart tvungen att bygga förlänga huset med 4,5 meter ja då hoppar det upp ett antal 100` till. Men ja ser det inte så utan mera som att endel köper en cab, andra en husbil, husvagn, några en båt men ja köper ett akvarium:):) Hehe då vet alla hur det kmr bli vid 40-50års krisen då :)
Perfetto Vet faktiskt inte om vi bara pratar akvarie så ligger ja med elen, golvbrunnen, moduler och hela konkarongen på 120-150` men räknar man till att ja vart tvungen att bygga förlänga huset med 4,5 meter ja då hoppar det upp ett antal 100` till. Men ja ser det inte så utan mera som att endel köper en cab, andra en husbil, husvagn, några en båt men ja köper ett akvarium:):) - Gosh! Jag som tycker att allt över 5000 SEK för ett akvarium är hutlöst dyrt : )
affealien Sv: Mitt 4 meters revkar. Hehe då vet alla hur det kmr bli vid 40-50års krisen då :) Ja han bygger väll en inomhus saltdamm så han kan snorkla med korallerna och fiskarna :)
Kawasa Helt fantastiska bilder!!! Havet, allas våran urmoder! Källan till livets uppkomst, och du har en miniatyr av det hemma :D
LN Tack Maltandis:) Mycket trevligt att Ni kom, ja tycket att det funkade rätt ok trots att var mycke folk.
Erik-Borjesson Väldigt imponerande kar, är mer än lite avundsjuk;) Så här i efterhand ångrar man att man var snål och skippade fredagen xD
LN Hej Erik och tack! Du får ta en sväng förbi en da:) Just nu är det mycke i jobbet men det lugnar ner sig frammåt.
LN Hej! Detta karet är härmed nerlagt. Jag har istället startat ett nytt akvarium som är/ska bli inbyggt i vägg. Måtten är 2500*900*800,,,,1800 liter samt har ett 600 liters kar under sig som sump. Byttan har tre sidor optwhite. Ja kommer att starta en ny tråd med det nya karet. Jag vill härmed tacka för det otroliga engagemang på forumet som mitt 4 meters bygget har givit :):) Har genom åren haft massor av besök och trevliga samtal. Hade bla 60-70 pers hemma vid senaste Ciklidstämman. Stänger härmed denna tråden Måväl Larry