jinnarparen Jagge hanen Trimac Bilden som visar jaggahanen, visar något mycket intressantare i nederkanten. Nämligen splendidor, finns de i livet fortfarande, hur många har du, kön?
RobinH Marcus 47829 Min Citrinellus med snyggast täckning. Fina, har du inte fått några som är helt vita eller mycket vitt o lite rött? Kullen gav av dom jag behöll ett tag iaf mycket vita citrinellum vilket jag tycker är snyggt:D
Kenny89 Bilden som visar jaggahanen, visar något mycket intressantare i nederkanten. Nämligen splendidor, finns de i livet fortfarande, hur många har du, kön? Jag hade ett fint par för nåt år sen som lekte för fullt. Sålde dem till en kille i stockholm... ångrar mig lite :/
Trilska Lilla Emma (jaguarciklid) växer så det knakar: 48227 Lever ett stillsamt liv (än så länge!) med sina kamrater: 48228 Terrorister de dära citrinellumen... gräver upp halva akvariet.
Kawasa Härligt Trilska :) skulle vara nice att se lite bilder på hur dom små rackarna växer någon gång i månaden ;)
dezplay 49018 Dålig bild på 3 Carpinte men nån som vet varför den ena är betydligt snyggare än de andra 3? är det så att det är en hona? Har läst att könsskillnaden typ bara ska vara fläcken i ryggfenan...
DaRe Humöret kan nog påverka likaså könsmognaden. Annars är honorna mindre och har inte fullt så brant panna och hanen får större pannknöl. Mycket av detta syns först när de är äldre.
Kawasa Dålig bild på 3 Carpinte men nån som vet varför den ena är betydligt snyggare än de andra 3? är det så att det är en hona? Har läst att könsskillnaden typ bara ska vara fläcken i ryggfenan... Alla verkar vara ung fiskar, den främre är nog garanterat en hona, jättefin teckning, mina Carpinte brukar bli lite bleka efter vattenbyte och när de blir rädda, så färgen har mycket med humör att göra.
JockeB 49018 Dålig bild på 3 Carpinte men nån som vet varför den ena är betydligt snyggare än de andra 3? är det så att det är en hona? Har läst att könsskillnaden typ bara ska vara fläcken i ryggfenan... Är dessa 3 inköpta samtidigt och från samma ställe? För den i förgrunden ser inte ut som en ren Carpinte, mera typ FH.
Kawasa Är dessa 3 inköpta samtidigt och från samma ställe? För den i förgrunden ser inte ut som en ren Carpinte, mera typ FH. Kan ligga någonting i din fundering där JockeB, just FH kan se ut lite hursomhelst, det skulle kunna vara en korsning av Carpinte och FH, finns ett liknande fall här http://www.cichlid-forum.com/phpBB/viewtopic.php?p=1370762