Kimmy- Vad går era hästnosar med?? är ruggigt sugen på att införskaffa då jag falligt pladask för deras annorlunda utseende! Vad jag fattat efter kollat runt lite så bör dom funka lite med vad som stämmer detta??? och ni som har lite eftarenheter av fisken och testat ha dom med lite olika kan ju ge lite bra och inte bra tips :)
maltandis Köp sex eller fler, mina går med Tropheus moorii Kalambo. Av mina sex har de bildats två par :).
Kimmy- Sv: Hästnostråden 2013 Köp sex eller fler, mina går med Tropheus moorii Kalambo. Av mina sex har de bildats två par :). Okej. Går det att ta ett par enbart eller trivs dom bäst i grupp?
chas Hästnostråden 2013 Köp minst 6 st som jocke skriver. Jag har haft parvis flera gånger i olika sällskap men tids nog har hanen haft ihjäl honan
Kimmy- gillart! Blir skaffa sig lite hästar. såg ngra irl i helgen och ångrar att jag inte slog te på dom :(
Repen1 Jag har som "maltandis" mina gående med "troffar" o det funkar bra då dom äter samma foder o gillar stengömmor, så dom inte går så hårt åt varandra. Mille
maltandis Här var det dött, skickar in lite nya bilder. Bild 1 och 2 Eretmodus marksmithi Bulu Point. Bild 3 och 4 Tanganicodus irsacae Kibishi, /J
DaRe Andra närbilden var sanslöst fint foto. Annars tycker jag nog irsacaen hade vackrare teckning på kroppen.
Morgan Riktigt fina. Har själv ett par T.Irsacae Mabilibili som leker konstant. Tagit 4 kullar på 2.5 månader, där sista kullen var 25 små krabater. Det är mitt rekord på denna arten.
maltandis Andra närbilden var sanslöst fint foto. Annars tycker jag nog irsacaen hade vackrare teckning på kroppen. Håller med dig David, de blåprickiga är grymt snygga. Bilden på Eretmodusens huvud tycker jag oxå blev bra. Kul att ni gillar dem, det är faktiskt svårt att inte gilla dem. Det är fler än hundra som gillat de här fiskarna på fejsboken sen jag postade dem igår.
maltandis Riktigt fina. Har själv ett par T.Irsacae Mabilibili som leker konstant. Tagit 4 kullar på 2.5 månader, där sista kullen var 25 små krabater. Det är mitt rekord på denna arten. Har du några bilder på dina hestnaeser :)
Repen1 Snygga dom där "maltandis" o härliga bilder. Får du yngel av ""Kibishi" så ställer jag mej gärna i kö på några st. Mille
maltandis Grymma bilde roch firrar. Har du skaffat bättre kamera eller har du alltid fotat så bra? Jag har drillat dem att stå stilla när jag tar fram kameran, så det är lite lättare nu. Tack DaRe :)