Goran-A Körsbärs kompott Bulu Point Den vinnande bilden för Augusti med troffeleken, resulterade i lite nya yngel. Här kommer lite bilder på dessa, storleken är ca 3-4 cm. / Göran
Kimmy- Kommer några bilder från mig, då jag ej bidragit med några i denna tråd ännu :) 47542 Canary cheek 47543 Bärnsten 47544 Moliro
maltandis Kommer några bilder från mig, då jag ej bidragit med några i denna tråd ännu :) 47542 Canary cheek 47543 Bärnsten 47544 Moliro Fina bilder och fiskar Jimmy
Stephan-E Såg en för mig ny troffe variant i Tyskland, tropheus brabant gold. Man kan undra vad som är fell på den gamla goda brabanten med gult och rött band. Brabant Gold liknar bempa Gold en hel del men priset är ok för brabanten. Formen på fisken har dock en del övrigt att önska om man bara ska se till den sida som jag googlade fram.
tropheusforever Lite nytagna bilder wow ! gillade det gula troffarna . Vad är det för variant ? har inte sett dem förut . Har du några yngel till salu ?
Micke-720 Hej Jag är inne på att ökafiltreringen i mitt troffe kar. Jag tycker att det är förmycket slabb med filtrerna. planen var att byta ut en av mina eheim pumpar till ett ytterfilter. Detta innebär att jag skulle köra 2 ytterfilter ( sun sun filter+eheim 2080). Som komplement en streamer pump som flyttar 4000l. Vad tror ni om detta till ett 720 kar? obs min ambition är att minimera skötsel (dock inte göra avkall på vatten byte) Micke
Repen1 Din lösning blir säkert bra, men varför köra med så många filter? Skaffar du en Eheim2260a (dyker upp då o då på blocket för någon tusenlapp) byter till 1262 pump sen behöver du inget mer. Jag körde ett sånt filter i en 375a med 58st "troffar" rengörning på sin höjd en gång om året.Den pumpar 3400L så det blir bra fart i karet, o den sackar inte vid skitigt filter(beroende på hur skitigt) som en Fluval gör då skillnaden är stor mellan (Fluval Fx5 48w o Eheim 1262 80w) Mille
Micke-720 Hej Jag har idag ett ytterfilter som pumpar ca 1200-1400 liter och en cirkulations pump 3000 liter. Jag byter ut ett inner filter eheim 2252 mot ett nytt ytterfilter eheim 2080. Så det är samma antal pumpar jag har idag. Sedan är det riskspridning de två stora filtrerna går på olika grupper i centralen.. Med vänlig hälsning, Micke
bosse59 wow ! gillade det gula troffarna . Vad är det för variant ? Musanga har inte sett dem förut .Jag är lite stolt över deras utseende och färg Har du några yngel till salu ?[Det produceras hela tiden med jag har inga jag kan sälja för tillfället (och har ännu inte sålt några).
Johan-F Lite nytagna bilder Fin Musanga, De liknar väldigt mycket de jag har dragit upp från min gamla VF grupp? Med vänlig hälsning, Johan
Pabbe Red chimba Så nu är även jag troffefrälst...tidigare ca-kar blev nu troffekar i uppstartsskede. 50 st chimba, 5-6 cm i nuläget. Funderar på att lägga till 20-25 duboisi och kanske någon annan icke tropheusart, eretmodus och julidochromis. Karet är 250 långt, 70 djupt och 60 högt. Filmat med kompaktkamera (filma med denna kamera är enda sättet att få någorlunda bild i akvariemiljö) G_Fsx6C7IHQ&feature=youtu.be
maltandis Så nu är även jag troffefrälst...tidigare ca-kar blev nu troffekar i uppstartsskede. 50 st chimba, 5-6 cm i nuläget. Funderar på att lägga till 20-25 duboisi och kanske någon annan icke tropheusart, eretmodus och julidochromis. Karet är 250 långt, 70 djupt och 60 högt. Filmat med kompaktkamera (filma med denna kamera är enda sättet att få någorlunda bild i akvariemiljö) G_Fsx6C7IHQ&feature=youtu.be På tiden Pabbe ;) Ser riktigt najs ut det där. Just Chimba är de troffar jag har just nu, men de är små ca 3 cm.