Pabbe Ja, det känns riktigt kul detta. Fin höst, nystart i hobbyn, den förbannade sommaren är över...
jonre723 Hur går det för er med läsandet av Konings nya bok? Jag får erkänna att jag inte sträckläst den, utan snarare hoppar lite fram och tillbaka, men den ligger alltid uppslagen någonstans hemma. Mycket läsning! Den känns fundamentalt annorlunda mot Schupkes bok, även om det refereras till den... Just Ilangi-delen tycker jag är särskilt intressant och jag ångrar att jag sålde mina VF. Någon som har en aning om hur många VF Ilangi det finns i Sverige?
Johan-F Hur går det för er med läsandet av Konings nya bok? Jag får erkänna att jag inte sträckläst den, utan snarare hoppar lite fram och tillbaka, men den ligger alltid uppslagen någonstans hemma. Mycket läsning! Den känns fundamentalt annorlunda mot Schupkes bok, även om det refereras till den... Just Ilangi-delen tycker jag är särskilt intressant och jag ångrar att jag sålde mina VF. Någon som har en aning om hur många VF Ilangi det finns i Sverige? Knepig fråga det här med antal VF Ilangi som det finns i landet. En sak vad som har importerats in, hur många av dem finns i liv? Men jag känner åtminstone till ett par grupper inom Sthlm-området. Bl.a. Så finns det en stor fin grupp (ca45st.) till salu Akvarieleasing i Sundbyberg.
Mikael-W En tungt ruvande Kasanga-hona. Testade att fota utan blixt, befintligt ljus, 3 200 ASA. Bilden autokorrigerad och förminskad. 48985
GraTis Mikael En tungt ruvande Kasanga-hona. Testade att fota utan blixt, befintligt ljus, 3 200 ASA. Bilden autokorrigerad och förminskad. Tungt är bara förnamnet.....snacka om välfyld.
GraTis T. sp. Ikola OB I 25 år har man letat kejsare med så breda gula band som möjligt, sen så helt plötsligt vill alla ha svartsotiga band. Livet är märkligt ibland.;) Snygg bild hur som helst.
Pabbe Tropheus sp. "red", Chimba 49264492654926649267 Nu börjar några av mina Chimbahanar inta position och färg. Det är samma firre från olika håll.
Pabbe 50 st. Går i 250x70x60. Tror det blir tre, kanske fyra hannar som intar revir. Har ingen koll på könsfördelningen, men fler honor utgår jag från att det är.
HaE Hur gick det med fiskarna, fick du ordning på de? Fick inga problem och körde ingen medicin. En del av dom såg lite tagna ut ett tag men som tur är så insjuknade ingen.