Dessvärre var jag tvungen att flytta alla fiskar idag till 375:an av praktiska skäl. Jag får hoppas på att de leker igen i sitt nya hem där jag inte kommer att behöva störa dom.
Edit:
Wow! Snacka om personlighetsförändring, precis som DaRe skrev i sin artikel så blev även mina som förbytta i ett större akvarium. De har slutat gömma sig, är bara något skygga, och utforskar tillsammans sitt nya hem. Hade inte trott att förändringen skulle komma så fort, men de var som helt förbytta strax efter att jag släppt ut dom. Gissar att det kommer att börja grävas inom kort.
Blev skapligt nöjd med inredningen med tanke på hur kort tid jag hade på mig, men hade jag läst artikeln innan jag inredde så hade jag gjort fler än ett område där de kan gräva fram stengrottor.
Slänger upp ett par suddiga bilder tagna nån halvtimme efter att jag släppte ut dom.
476684766947670
Och sist en helkarsbild där jag gärna tar emot konstruktiv kritik på inredningen som den ser ut nu. Målet var att ha en yta där jordätarna kan gå och sila, som samtidigt har några gröna inslag, och en lummigare sida där det finns möjlighet att gräva fram grottor. Blir väl en del förändringar när fiskarna börjar stöka runt, men jag har försökt plantera så att det ska vara svårt att komma åt i de flesta fall. Finns några missar, men jag fick dessvärre slut på sten medan jag planterade.
476714767247673