Jag köpte ett Juwel Lido som jag ska knöla fullt med levande födare! Borde bli så man kan slänga över något levande en dag i veckan iaf!
Vad blev de för art?!
Ja det funkar säkert, men helst vill jag nog att de ska äta levande helt och hållet. Hoppas på det ska fungera.
Arten är Florida Gar som sagt, en av de mindre och lättaste att få tag i.
[/quote
]De kommer inte att dö bort så fort! De klarar sig säkert utan käk i några veckor!
Jag skulle vänta med att mata dem i några dagar och sedan kasta i några små räkbitar. Snart går det också att grava efter mask och det kommer de säkert att äta.
De gick först i ca 2 veckor utan att äta och då köpte jag zebrafiskarna för att veta att de faktiskt ätit något eftersom de inte fått mat i butiken. Sen har de nu gått nästan 6 veckor utan att de ätit något så därför jag köpte neonerna.
Jag har testat att fiska, med sytråd och räkbit, framför ansiktet för dem, lämnat biten hängande i strömen i karet över natten, haft bitar liggande på botten, kört pellets som flyter och med röda mygg men inget är intressant. Hoppas nu på få dem att växa lite sen kommer jag att gå in på att försöka få dem att äta dött igen.