Charlotte Ja, visst är den! Tyvärr gör inte bilden den riktigt rättvisa. Har just nu ca 15 yngel som jag hoppas skall bli fina. :D Riktigt snygg fisk Charlotte! /Jocke Tack :)
Charlotte Mycket vacker Tackar, Ja den är väldigt vacker. Väntar med spänning på att de små skall växa till sig. Hoppas på att de blir riktigt fina. Kent på Nol Ciklidhobby säger att de är extremt ovanliga. Bara det gör att det är extra roligt!
Banderad Det verkar onekligen vara en lite mindre, trevlig Copadichromis. Jag går ju lite i Malawitankar igen, hur är de i sinnet? Är de lite lugnare mot andra arter (typ Aulonocara) eller skulle de fungera bra med mbunas? /Jocke
Charlotte Det verkar onekligen vara en lite mindre, trevlig Copadichromis. Jag går ju lite i Malawitankar igen, hur är de i sinnet? Är de lite lugnare mot andra arter (typ Aulonocara) eller skulle de fungera bra med mbunas? /Jocke Mina går ihop med Aulonocara, Otopharynx black orange dorsal och Phenochilus tanzania, Det är det lugnaste karet och jag har inte märkt av några aggresioner ifrån någon av dem. Misstänker dock att en störste hanen slog ihjäl den minste... Då hade jag 3 hanar och 2 honor och det var lek på gång. //C
cichlids4fun Det verkar onekligen vara en lite mindre, trevlig Copadichromis. Jag går ju lite i Malawitankar igen, hur är de i sinnet? Är de lite lugnare mot andra arter (typ Aulonocara) eller skulle de fungera bra med mbunas? /Jocke måste få dig att ändra dina tankar igen;)
Banderad måste få dig att ändra dina tankar igen;) Blir bara 1-2 kar med Malawi Peter med inriktning mot lättsålda mbunas :) Tanganyika är på rejäl uppgång igen hemma i källaren nu... /Jocke
Vargon Har ett par Copadichromis mloto "lupingu" VF, hanen är fantastiskt vacker när han färgar ut fullt. 46559 46560 Ursäktar bildkvaliteten men det var dom enda jag hade på läsplattan.
Erik-Osterlund Välkommen, nice första post :)! Lupingu är en riktigt fin firre! Den finns på min lista med fisk som borde simma i en burk här hemma.
Vargon Har du fler foton är jag intresserad till artregistret. Även honor. jag skall göra ett försök med en vanlig kamera direkt jag kommer hem från semestern, har även en väldigt fin Aulonocara stuartgranti "cobwe" om ni behöver ersätta den befintliga. Skall jag skicka som PM?
Banderad Har ett par Copadichromis mloto "lupingu" VF, hanen är fantastiskt vacker när han färgar ut fullt. 46559 46560 Ursäktar bildkvaliteten men det var dom enda jag hade på läsplattan. Hysteriskt snygg fisk! /Jocke
Lars Nu kommer det trixiga. *-) Copadichromis mloto "lupingu" VF är nog inte det rätta i sammanhanget. Mloto har inte fångstplats Lupingu. Det har där i mot Copadichromis trewavasae .;) Så enligt mitt sätt att se det, kan man väl inte ha VF av Copadichromis mloto "Lupingu"