Kul att du gillar det! Har du några bilder på dina? Skulle var kul att se. Är det Burundi eller någon annan variant?
//Kaj
45309
Jag vet inte vad det är för variant, men skulle jag gissa utifrån de bilder jag jämfört med i böcker kanske de kommer från områdena
Cape Chaitika eller Cape Nangu. Men som sagt det är bara min egen amatörmässiga gissning, men det skulle vara intressant att få
veta vilken variant det är.
Mitt nytända akvarieintresse är betydligt större än mina kunskaper, tidigare har jag haft lite olika uppsättningar med akvarier. Men nu
sen barnen flyttat hemifrån har det blivit lite mer plats i hemmet, därav införskaffade jag ett 450 liters där jag har Frontosorna tillsammans
med 4 st leleupi, 1 par lejonhuvudciklider och en L-330. Som ni ser är det inte en biotopuppsättning på något vis, men jag har valt att
börja så. Men jag hoppas att den dagen kommer när mitt akvarie börja likna ditt Kajjjan eller andras som jag sett här, helt fantastiska.
Just nu har jag lite problem med algtillväxt så jag har strypt ljustiden något för att se om det avtar, efter det ska jag ta lite mer bilder på
hela akvariet. Jag startade upp akvariet vid årsskiftet så det börjar väl stabilisera sig så småningom.
Som nybörjare och även ny medlem i NCS kan jag inget annat än tacka er för ett suveränt sällskap, där jag kan införskaffa kunskap,
tips och råd.