Ja, det är definitiv något att tänka på när man väljer sällskap. Och ja, det är därför jag tvekat med leleupin också, eftersom jag inte vet hur de är.
Inga nya vänner på ingång inom det närmaste men jag jobbar på lite olika planer för att få tag på Benthochromis tricoti - en fisk som själv har ganska långa fenor och som jag därför inte tror tillhör fenbitarklassen. Jag har gett mig den på att fixa denna art som sällskap och om inte förr så i alla fall under sommaren då jag kanske förmodligen tar en tripp ner till Tyskland och hämtar hem några. Men kanske det kan ske tidigare att arten hittar hem till mig, vem vet? Priserna varierar ganska kraftigt på den här har jag förstått. Vi får se vad som händer här under de närmaste månaderna.
Inga brådska för min del i alla fall men i svagare ögonblick har jag varit inne på en kompromiss med Leptosoma Jumbo istället, men det är ju en kompromiss och kompromisser är ju aldrig riktigt det man vill ha...
//Kaj
Jag har 8 st. betydligt mindre frontosor än de du har Kaj, ca: 4 till 10 cm. som går ihop med 4 st. Leleupi.
Ännu har jag inte sett av några beteenden till att de skulle ge sig på fenorna på frontosan, men det kan ju
kanske bli så efterhand, de har gått tillsammans i ca: 4 mån. nu.
Hoppas du får tag i fiskarna du söker, ska bli intressant att följa.
Jag skulle även vilja utöka mitt kar med 1+2 Lamprologus congoensis , men jag måste ta reda på lite mer om det passar
att låta dessa arter gå tillsammans, du kanske känner till något om det Kaj.