ThomasK Härligt bidrag. Tack. Njae det blev ju lite hackigt, men en gör så gött en kan. Försökte få till något utifrån Kaj`s tidigare inlägg gällande limerickkytymen, inte helt lätt kan jag tycka. Men det kanske blir flera när man känner sig lite rastlös:)
Kajjjan Dåligt väder igen...ny limerick: En slingrande hal filur född i Skäralid Hade varit lite irriterad en tid Om det är något jag ej tål Så är det när de kallar mig ål Jag vill ju hellre bli sedd som en långsmal ciklid! //Kaj
Kajjjan Vädret är riktigt dåligt idag... En väldigt vis man från det fjärran Tibet Halkade o stod på huvet i akvariet Hördes sedan utropa på sitt modersmål Tur det inte var en guldfiskskål Eller ännu värre, där jag satt och sk-t! Lite sådär kanske... //Kaj
DaRe Fler bidrag: Jan-Åke: Hej! Här kommer min lilla limerick; "En akvarieintresserad man ifrån Höör. Till sin granne sa som sig bör. "Guppy och ciklid går ju bra. Och svärdbärare kan du ta. Men du skall undvika en fisk som stör." Kul! Tack för detta
Kajjjan Dåligt väder = Limerickdags... Ett demonstrationståg med diverse fiskar från Amazonas Vädjade till de giriga människorna att deras hem skulle skonas Det måste vara något fel När vårt hem ska bli er el Men över människans galenskaper man aldrig förvånas //Kaj
PiaJo är inge bra på detta men lämnar ett bidrag iallafall :P I världsdelen som kallas Sydamerika Simmar det ciklider så färgrika Alla så granna, ingen är lika eller samma Grannast av dem alla är en… apistogramma!
Kajjjan är inge bra på detta men lämnar ett bidrag iallafall :P I världsdelen som kallas Sydamerika Simmar det ciklider så färgrika Alla så granna, ingen är lika eller samma Grannast av dem alla är en… apistogramma! Lysande! Kaj
maltandis är inge bra på detta men lämnar ett bidrag iallafall :P I världsdelen som kallas Sydamerika Simmar det ciklider så färgrika Alla så granna, ingen är lika eller samma Grannast av dem alla är en… apistogramma! Det bor en poet i oss alla, även i dem som gillar apistogramma
fiskglad Några från mig...(fisheye) på zoopet: En Panduro från Spånga Hade stjärtfenor så långa Dennes dockgalna akvarist Tyckte yngel var trist Och satte på byxor, för trånga ---------- På en zoomarknad i Bromma Satt en herre med akvarier tomma Han fattade inte varför de dog Men han satt där och log Snart en ny frakt skulle komma (här får man bända på rimmet - och kanske inte så ekivok) ------------- och en mer ekivok.... En slanker kvinna ifrån Laxå Brukade pula i akvarier då och då Hennes fingrar var långa Hennes ciklider många Fingerfärdig blev hon av att pilla på sin platå -------------- och en till... En tösatokig pojke i Björkfallet Han hade mest fiskrens i pallet Oduglig på att odla ciklid Han tog sig aldrig tid Istället smekte han henne i fiskesvallet ------------------ och för jumbopris... ------------- En glader och skånsk fru från Tived Hade en konstig veckovis sed Gubben var inte sann Han bytte akvarievann Medan hon låg med grannen och kved (här får man minsann minnas att hon var skåning…) -------------- Ok sista innan jag måste jobba...och de blir ju bara sämre och sämre.... En kaxig gåsapåg från Bara Tittade ut över en barnaskara Han undra: ”vems fel?” Det var ju aldrig kel Akvariernas fel sade frugan Sara
fiskglad åhej,,,,Limerickar ska väl vara lite kassa - grötrimmiga och Akvaristen Kjell från Jonsered Var inte riktigt förberedd När det kom en ny firre Tog han sig en liten virre Sedan ökade han på sin vattenbädd