God eftermiddag.
Tänkte faktiskt ha gjort en liten ledsen uppdatering och en rolig.
Den roliga var/är att vi har fått ett 3e lekpar nu, jätteroligt. Det bästa är att vi hinner få hem ett annat akvarium innan dessa börjar leka ordentligt. (hoppas jag).
Den tråkiga var att jag tänkte precis skriva att det andra lekparet har/hade förlorat sina yngel helt. Vore dock inte konstigt med tanke på att det är första kullen.
Vi har inte sett deras yngel på nästan 2 dygn.
Så innan jag satte mig här gjorde jag en koll igen fast med noggrant. Det visar sig tydligen att dem har flyttat boende helt? Nu gömmer dem sig i bakre delen på akvariet istället och bakom en massa stenar. Och under insuget till våran nya FX6'a!! Vilken jäkla tur att vi har yngelsäkrat med nylonstrumpa!! :)
Är det någon annan som har noterat att dem har bytt boende på detta sättet? Verkar som att dem har övergett själva lekplatsen helt för alla andra fiskarna är numera välkomna dit osv. Är dock glad för det har nu öppnat upp lite mer yta till dem andra fiskarna som skall få flytta.
Kan också nämna att idag kan man se dem små små små framfenorna på yngelna. Dem är så söta. Synd att jag inte lyckas ta fina bilder på dem...
Edit
Bjuder på en bild på dem försvunna ynglen. Såg dem precis bättre och i antal mer än 10 :) Satans vad dem kamouflerar sig grymt mot den stenen... Svårt att få fokus å så med dem i bild :)
47966