RobinH Micke Nu så är det kliniskt rent nu börjar det roliga och svåra.men först ut jaga fatt i fler moduler . Återkommer med förslag nästa gång. .. Kul micke, ett jäkla jobb att få det så kliniskt rent! Jag nöjde mig med att byta till finkornigare sand och bytat filtermaterial och givetvis allt vatten;-) så nu har jag 2kar som står redo för ny fisk hihi.
Micke-Jarhl Kul micke, ett jäkla jobb att få det så kliniskt rent! Jag nöjde mig med att byta till finkornigare sand och bytat filtermaterial och givetvis allt vatten;-) så nu har jag 2kar som står redo för ny fisk hihi. Funkar ju på ditt sätt åxo men min bakgrund var i behov av renovering svart silikon var ingen höjdare inte alls samma bet i den som den vanliga märkte det speciellt nu när jag tog bort resterna. Så jag hade inget val . Nu har jag lite kreativt jobb och tänkande framför mig återkommer. ..
Micke-Jarhl Snyggt Micke Vad är tanken på vilka arter du ska ha i karet? Sandciklider ,Hästnosar, snäcklekare frisimmande leptisoma dålig på namn.blir inga tropheus eller prinsessor eller fontosor så mycket vet jag de är inte min grej...
Banderad Micke Sandciklider ,Hästnosar, snäcklekare frisimmande leptisoma dålig på namn.blir inga tropheus eller prinsessor eller fontosor så mycket vet jag de är inte min grej... Blir riktigt bra :) /Jocke
Anders-i-Askim Kommer bli en kanonbalja med spännande firrar! Själv fastnade jag för många årsedan i sand/sill träsket och lär aldrig komma därifrån.;)
Micke-Jarhl börjar bli klar! köpte på mig 3 st moduler till idag fick ihop detta , känns mig nöjd eller snarare orkar fan inte mer nu tålamods prövande med fäste av silver tejp och stöttor har en tendens att vilja rasa, Vad tror ni? Roten i mitten är åxo en tillfällig stötta :P
Micke-Jarhl limmat klart! Ett gott dagsverk klart! Nu får det torka ifred. Dra lite nya slangar imorrn sen får vi se till.nästa helg kanske vatten.skölja ur över helgen får se om jag hinner. Blir bil träff åxo...;-)
Micke-Jarhl Pumparna kopplade sanden i karet vatten i på Fredag sen får det gå över helgen sen bytar jag vatten Igen sen får det mogna 2v sen blir det fisk...
Micke-Jarhl Ja vi får se hur det går hehe. Svårt välja fisk hur många sorter och hur stora grupper av varje men det ger sig nog..
Micke-Jarhl Mycket snyggt ser fram emot att få se besättningen! Återkommer David ang fisken ska kolla noga . ...