Även om jag håller med att Dare gör mycket så hoppas jag att forumet är mer än bara David. Dessutom står det väl inte att han ska lämna hela föreningen (vet inte om han ska det) utan att han lämnar styrelsen, han kan ju fortfarande svara på frågor men utan att ha pressen i ryggen att han måste svara.
Det är ju vi medlemmar som är med och bygger forumet, så bara att fortsätta ställa frågor och vara trevliga och snälla i svaren. Jobba vidare på den "Dare-anda" han har infört i föreningen.
Visst är det som du säger. Forumet är en portal för medlemmar och andra ciklidintresserade i Norden (även Nordbor utanför Norden givetvis) att kommunicera med varandra. Även om David har varit extremt hjälpsam och aktiv och under lågsäsongsperioder faktiskt i princip drivit runt forumet på nästan egen hand, hoppas jag verkligen inte att detta betyder någon slags död för forumet som jag tolkar vissa farhågor. Då har vi nämligen ett stort problem inom föreningen.
Jag kommer som ordförande att föra en dialog med David angående hans roll i föreningen idag. Vad den dialogen mynnar ut i märker vi snart, jag lovar inget förrän allt är klart. Sedan har David som du skriver inte gått ur föreningen på något sätt, och brinner fortfarande för NCS. Det kanske t.o.m. blir bättre på det här sättet, eftersom David kommer att "bli av" med en del arbetsuppgifter han har skött inom styrelsen, och kanske kan tänka sig koncentrera sig på arbetsuppgifter han brinner extra mycket för. Sedan är absolut inga styrelsedörrar stängda för framtiden från NCS håll heller (och inte från Davids heller som han själv skriver). Sedan vill jag betona att David har gjort väldigt mycket, och det blir inte lätt att täcka upp allt. Men det ska vi göra. När sådant här inträffar (det är faktiskt oundvikligt att folk förr eller senare lämnar styrelsen, oavsett styrelse) är det viktigt att tänka just på att vi alla (drygt 600 medlemmar) bildar NCS tillsammans. Det är därför önskvärt att folk som känner för föreningen faktiskt hör av sig om de vill hjälpa till på något sätt. Om man jämför med föreningsstyrelser jag har varit med i innan (inom idrottsvärlden) är NCS en väldigt stor förening även om vi har krymt de sista 10 åren.
Jag vill åter en gång tacka för allt som David har bidragit till (även om han fortsätter att jobba aktivt inom föreningen även fortsättningsvis) från styrelsens sida, och betona att inga dörrar som sagt är stängda på något sätt. Sedan kommer hans säkert att fortsätta att bemöta nya och gamla forumbesökare med värme, för just det har mer med hans personlighet att göra än med ahans roll (även om det är en bra egenskap som medlemsansvarig).
/Joakim Asterhed, ordförande NCS