citat:Det kan man ju i och för sig tro att om man läser vissa andra inlägg som detta "Sluta bluffa allt och alla Kjell. Avgå som styrelsemedlem Du sitter på två stolar (snacka om jäv!!)", men strunt samma detta var uppenbarligen inte din avsikt i alla fall.
Det där som du citerar har jag inte skrivit och det är endast skrivet av en person. En kampanj eller kupp anser jag innefatta flertalet påtryckningar, från fler personer än en, till förändringar och en viss lobbyverksamhet. Det blev inget av med det då du trots allt hade många på din sida...t ex mig i den debatt som dök upp en kort stund. Jag tycker däremot att din attityd i vissa svar var rent dåliga och det nämnde jag i mina svarsinlägg. Jag kan bara be om ursäkt om du fick känslan av att jag skulle "jaga" dig på något sätt. Dina åsikter kommer jag fortsättningsvis också att kritisera, om de inte faller i min smak...men så är det för alla här på forumet...;)
Det du säger behöver inte vara fel...men det ligger en viss "grossist" version i dina svar. Därav reaktioner hos personer(inkl mig).
Jag tror att vi är betydligt fler som tycker priserna är höga än de som anser "prisbilden vara bra". Dessa ord inom situationstecken är en beskrivning av den uppfattning jag fått av dina och andras svar.
Jag kollade igenom nätet och försökte se en rättvis bild på priser. Mitt exempel innefattar 2st Eheim ytterfilter (Ecco 2233 + 2250).
Akvarielagunen tar 950kr för 2233 och 2280kr för 2250.
Fisk & Reptil 1195kr-2233
Flodströms 1052kr-2233, 2735kr-2250
PWSS 2250kr-2250
Akvarielagret 2810kr-2250
Aquaristic.net 634kr-2233, 1630kr-2250
Aquaristikshop 697kr-2233, 1720kr-2250
Ni får själva tolka denna bild. Zooaffären närmast dig har troligtvis ett högre pris, iallafall på de jag sett, eller likvärdigt med det högsta här. Detta var bara ett snabbt framletat exempel. Tar man sedan och drar en snittskillnad mellan alla produkter som säljs så blir bilden rättvisande...men låt mig tvivla på att resultatet blir glädjande för oss svenska konsumenter.