ChristianAlfredsson Du får inte missa Tropheus heller? Fast i annat kar kanske Bilden är idag från min dominante hane i Kejsargruppen. Inte fel med mycket färg :D
Goran-A De stora vita stenarna var riktigt snygga, det andra du har runt omkring ser ut som grus mot dem....... Åk till Södertälje och skaffa mer från ditt stenställe så du har alla stenar i samma färg, det blir mycket snyggare än att blanda olika.. Försök att ha lite platta stenar som är i samma nyans, de är lättare att bygga med. Jag tycker du är på rätt spår nu /Göran
Goran-A Tack Göran. Vet du hur många troffar han har/hade? Nu var ju hans kar på ca 2500 L om jag inte mins fel...... Han släppte i massor av troffar som tynade bort. Tror att han lyckades något sådär genom att låta småfisk växa in sig i karet. /Göran
ChristianAlfredsson Jag brukar också skissa lite med sten utanför karet. Först lägger jag den på golvet. Sedan lägger jag i den ;-)
ChristianAlfredsson Christian Jag brukar också skissa lite med sten utanför karet. Först lägger jag den på golvet. Sedan lägger jag i den ;-) Jag skojade lite här. Jag brukar ha 1-2 stenar i karen ;) så själva planeringen går fort
DaRe Haha. :). Själv öser jag in grymt mycket grejer, men jag ska ta det lite lugnt denna gång ;) tack vare bra tips. :)
ChristianAlfredsson Är inte lugn, vi vill ju glädjas med dig. Väldigt lugn med matning första dagarna. Tanganyika är mycket känsligare än Malawi och SA enligt min åsikt. Däremot är de oftast bra på att se hungriga ut.
Banderad Det ska bli kul att se vad som först introduceras i karet. Att kunna bibehålla lugnet är en bra egenskap hos en akvarist. /Jocke