Nu så har bakgrunden lackad å klar. De va ett jädra jobb med alla skrymslen och vrår. Epolan V Epoxi funkar kanoners, trots att det var nödvändigt att gotta på lite extra för att komma åt ordentligt överallt i en del trånga skarvar, så blev det inga vita hotspots. Nu så några dagar senare efter detta så är det hela äntligen fastlimmat i karet. Trodde det skulle bli lätt som en plätt, men det blev visst lite bökigt och fick tänka om lite med en del moduler eftersom jag inte tyckte det såg lika bra ut som jag trodde att det skulle bli. Men inte värre än att det gick att få till och allt kom till användning ändå. Blev väl rätt nöjd till slut.
Även om det inte kommer vattnas och bli klart för inflyttning än på ett tag. Så kunde jag inte tygla lusten att sticka till Jula och köpa blästersand. Hardskejpa lite med alla stenar jag samlat på mig lite då och då och ja. En ledig dag och en massa timmars lekande med sten och lite småsur fru som tycker jag blivit knäpp. Så blev jag rätt nöjd och belåten och hällde på sanden också. Misstänker dock att jag kommer pilla lite och kanske gör nån ändring under tiden jag väntar på den stora dagen.
Sanden är lite överexponerad och ser betydligt ljusare ut än den är, liksom en del stenar. Det är lysrörskombon som spelar iFånens vitbalans ett spratt. Ska köpa nya och annat ljus senare. Det som saknas nu är lite snäckor som jag tänkt strössla med lite i hörnen och nånstans däremellan. Lite växter tänkte jag ge ett försök också.
ja nu är det väl så att FrigolitÄventyrsprojektet är slut och fortsätter som... 240l Tanganyika projekt, i en annan tråd. Det är snäcklekarna som lockar och pockar och lett in mig på det valet. Vilka får vi se, liksom resten av vilka firrar det kan bli. Tack å hej och på återseende