Erik ÖJag tycker att det ser kanonbra ut. Jag gillar de skuggiga partierna som bildas. Har man för mycket ljus tycker jag att det blir mindre djup i burken och mindre intressant att titta på.
Ja jag håller med dig. Just till Sa passar de utomordentligt bra! Ger ett naturligt intryck!
[/quote
]Hei!
Skal bestille nytt lys til mitt kar: 210 x 140 x 70. Har i hovedsak store Gibberosa kitumba i karet.
Her burde vel disse lysrampene som gir litt blåfarge være bra.
Høres 2 stykker greit ut?
har dekkglass - kan disse lampene henges opp over karet for å få litt bedre spredning?
Noe man må være spesielt oppmerksom på ved bestilling? Samme el-system, kontakter ol?
Tenkte å prøve Kenfish.com.
KjellM fra de Norske fjell.
Hej Kjell!
Jag tror inte dessa ramper täcker djupet på din tank (140) tillräcklig bra. Hade jag varit du hade jag satsat på den längsta framtill och sedan två kortare baktill, eller tvärtom.
På Led PLUS versionen som jag har kan man göra helt egna inställningar och du kan få EXAKT så mycket blått som dina Gibberosa behöver för att bli som vackrast!
Dom drivs av vanliga 12 Volts adapter, antingen sätter du en "reseplugg" på kontakten som följer med eller så köpt du 12 Voltsadaptrar med europeisk kontakt på. Det sitter en liten "stereo" plugg på imellan adaptern och rampen. Kan fotografera när jag är hemma!
Det fungerar nog att höjja rampen. Men är rädd att den förlorar mycket i ljusstyrka då!
Mvh