Istället för multisar blev det 6 st l ocellatus, som nu simmar i burken. Känns ungefär som att ha ett gäng folkölsstinna tonåringar i akvariet. Fördelen är att altosarna är nyfikna på vad som händer och visar sig mer
Oj, kul, 6st. Det kommer bli livat och din beskrivning stämmer rätt bra där:D Ge dom en bra hög med snäckor och sprid ut. Dom är ju inga kolonilekare som multisar eller similis och gillar att ha snäckor för sig själva, både hannar och honor. Mina hannar vill helst ha mer än ett bygge på G samtidigt. Om du tänkt skaffa nån mer fisk så välj nån som är rätt tuff, men egentligen kan du betrakta bottenytan som bokad nu. För att vara så små är dom inte bara extremt tuffa, utan vet att ta plats också. Har två par och dom ser ganska stor del av bottenregionen som sitt. Altosar är tuffa, men har respekt för dom ilskna ocellatusarna. Men dom kan kaxa sig lite retfullt ibland, sen glider dom undan, typ - ja, ja, jag ska flytta mig. Dom brukar bli väldigt nyfikna när ocellatusarna ryker ihop.