Har faktiskt hänt en hel del prylar och jag har bara varit slö på uppdatera. :)
Belysningen är nu mera kopplad så att den styrs med med Profilux dator, mycket nöjd med det. Sol uppgång och solnedgång och massa andra onödiga leksaker. Har även kopplad in tempgivaren så att om tempen överstiger 28 grader så fimpar den automatiskt strömmen till doppvärmaren så ingen risk att koka fiskar längre med trasiga doppvärmare. Monterade PH givaren också bara för att kunna följa PH förändringarna för att det är roligt. Men tyvärr så gick det inte att kalibrera givaren så den är troligen trasig så blev utan trend på den.
Fisklistan är nog helt komplett nu. Bara lite L-malar som ska ner men får inte tag i några jag vill ha just nu.
Hur som helst så se listan ut såhär.
1st Datnioides polota (Dats AT)
6st Datnioides microlepis (Dats IT)
1st Polypterus Delhezi (fengädda)
1st Polypterus Teugelsi (fengädda)
1st Polypterus Endlicheri (fengädda)
3st Horabagrus brachysoma (Sun Catfish)
8st Barbonymus altus (Rödfenad stanniolbarb)
1st Ancistrus sp.
Alla fiskarna är just nu relativt små och alla kommer inte gå kvar när de når vuxen storlek så ni behöver inte oroa er över det. :)
Någon på facebook undrade över min belysning så snabbfilmade allt och skrev en dum beskrivning hur den byggts.
"Köp en Elektroskandia DiLED tak armatur, slå sönder den och behåll bara LED plattorna. Kasta drivaren och annan skit som följde med.
Fixa 2 brädor med spår kapade i så du kan festa plattorna i något.
Skruva en plexi på undersidan som stänkskydd.
Köp några meter kabel.
Slakta 2 stycken Elektroscandia Prisma och och ta 1-10v drivdonen från dem för att kunna styra belysningen med profilux datorn. Kasta resten av belysningen.
Köp en EVG-AP-2F-HIC så man kan koppla in och styra vad man vill med 1-10v styrning via profilux datorn.
Köp en profilux dator.
Dra kablarna från LED plattorna till Drivarna från Prisma belysningen och sedan från Drivarna till EVG-AP-2F-HIC enheten. Efter det är det bara plugga in den i datorn och matning till strömmen sedan ställer du in datorn som du vill din belysning ska bete sig och vips så är du klar!"
rX-ZD11ISFI
Nån bild på karet som även fått växter både i vattnet och ovanpå.