Ja här händer inte våldsamt mycket tyvärr. Velar fram och tillbaka var jag ska bo osv, har visat sig att banken inte vill låna mig så mycket pengar jag vill låna för att kunna bo där jag vill för jag har för lite handpenning. Men har en bekant som efter en separation har en villa helt ensam och han vill hyra ut ett rum för en billig peng för att lätta på hans ekonomiska börda lite så nu är min plan att flytta in hos honom och blir sambo i ett år eller liknande för att kunna spara pengar och förhoppningsvis då köpa en lägenhet där jag vill bo.
Till de glada nyheterna är att han kommer låta mig ha det akvarium jag vill ha hemma hos honom i alla fall. Så jag kommer göra verklighet av mitt 1x1m akvarium. När jag är inflyttad i september så kommer karet att beställas. Höjd osv har jag inte 100% bestämt ännu men det kommer jag nog fram till så småningom om hoppas jag. :)
Mitt 220L kar jag har nu ser enormt tråkigt ut. Finns lite gömställen för fiskarna men har inte orkat med att göra något seriöst av det hela eftersom de nu är klart att jag måste flytta om 3 månader ändå.
Dock snubblade jag över några malar som jag tycker är lite söta, Horabagrus brachysoma, blir inte sjukt enorma heller så slog till på 3st sådana också så nu har jag i alla fall botten fisken kvar. Bara velandet över vad jag ska ha simmandes i övre delarna av karet sen. Har varit inne på Dats ett tag men tror jag kommer sakna ciklider för mycket så har börjat fundera på några stora ciklider kanske, vet bara inte riktigt vilka. Chichlor blir för stora så de går bort direkt. Annars är jag öppen för förslag.
Här får ni en dålig mobilbild på det fula akvariet.