Har faktiskt börjat fundera lite på ett kar i 160L klassen att bygga något liknande i, men vi får se hur det blir med det. Blir inte än på ett tag så nöjer mig med att följa din framfart så länge. :)
Suttit och tittat en del på L-malar som skulle passa men finns ju sådana enorma mängder att välja på så är nästan omöjligt att välja. Blir nog tillgången som kommer att styra tror jag.
Kommer du köra någon bakgrund eller bara ha nån papp på baksidan?
Angående flödet tror jag inte du behöver oroa dig ett dugg utan det är nog bara köra fullt ös på båda pumparna.
Annars har jag dålig koll på just lekrör och malar. Aldrig försökt mig på att odla. Ancistrusar får man ju utan att försöka, klämmer bara in sig nånstans, inte så kräsna.
Är ju alltid bra att ha något nytt kvar att prova i framtiden om inte annat.
Jo jag har gjort lite samma sak, var inne på
www.planetcatfish.com och kollade på L-malar, knappt så man vet var man ska börja.
Jag har lite planer på att bygga en bakgrund med Hygrolgon på (den nya EpiWeben) över landdelen som sen ska övergå i en stenbakgrund över och under vattendelen. Men satsar på att få igång akvariet först så kan jag eventuellt gå och småpyssla med bakgrunden när det finns tid.
Det jag varit lite fundersam på när det gäller flödet är att det kanske blir lite för stormigt i strömfåran genom landdelen. Men det lär nog kanske bli svårt att nå upp till dem naturliga flödena iaf, om man tittar på hur det ser ut på vissa ställen, så det lär nog vara rätt lugnt att dra på.
Har suttit och funderat lite på lekrören och det med att de klämmer sig in, vilket verkar passa in på en hel del arter, så borde det nog passa bäst med de små rören så kommer köra på det, kommer nog kanske dela något stort rör på mitten också.
Förhoppningsvis så kommer jag ha kapat till rören imorgon, tycker de känns onödigt långa just nu iaf sen är det svårt att få plats med dem också. Sen blir det till att fortsätta med byggandet under helgen.