Placering och uppbyggnad
Ja då var det placeringen av karet.
Det fanns 2 hörnen som passade karets placering och det föll på pojkens favorithörna... myshörnan :P
52308
52309
Det svåra med det här karet, och övriga kar med udda mått, är att kunna hitta en passande och snygg möbel. Hade flera alternativ:
1. Första planen var att svetsa en ställning och sedan trycka på luckor med magneter. Efter att ha fått offerter från svetsare kändes det alldeles för dyrt för att få det i min smak.
2. Fick även erbjudande att få medhjälp till att bygga en akvariebänk i trä men det kändes inte heller helt 100% då jag bor tajt och vart skulle jag ha fått plats med allt material, sedan måla osv... så det släppte jag också. Tyckte att det skulle ta alldeles för lång tid (otålig!) :P
3. Sedan fick jag en briljant (tyckte jag) idé! Vad finns det för olika mått på mindre akvariebänkar... skulle man kunna sätta ihop 2st?
Åkte bort till Herkules Zoo här i Göteborg, då servicen och priserna alltid är bra där, och gick igenom deras kataloger. Till slut hittade vi AquaEl's bänkar L100xD40xH73. Det blev faktiskt att jag beställde 2 sådana här i fredags och idag måndag fick jag dom... perfekt!
52310
52311
52312
Det som var bra med AquaEl's möbler var att det var ställbara fötter på dom. Men det blev en utmaning att få båda möblerna i våg med varandra, dessutom är golvet helt bedrövlig i vår lägenhet :S
52313
52314
52315
På den främre satte jag även på dörrar (original)
52316
Som man kan se så blir det ju en glipa mellan möblerna men på nått sätt så blir det ju bra på en sidan då man kan dra slangarna från ytterfiltret den vägen :). Den andra sidan får la man ställa en växt eller nått :P