Då är karet nästan färdig... äntligen :P
När jag startade upp karet så använde jag ett innerfilter, Eheim 2252.
Tanken var att köra detta tillsammans med 1 ytterfilter. Men 2252:an är rätt kraftig i flödet och tröttnade på att det såg ut så här och värre blev det :P
52430
Så jag tänkte köra på 2 ytterfilter istället.
I mitt 720 så hade jag dom 2 största Sunsun (2000l/h) och tog det ena och testade. Så jag bytte ut 1 Sunsun och slängde i 2252 i 720.
Själva flödet var lägre i Sunsunet än i 2252 men det fanns 1 nackdel. Ytterfiltret tog sådan plats i utrymmet och när jag stängde dörren så brummade det ganska högt emellanåt då filtret låg mot dörren.
Så jag beställde hem ett nytt Fluval 406 och fick det i lördags.
52431
Igår kom avslutet på vilket som skulle bli det andra ytterfiltret. Det blev mitt gamla Eheim 2075 som jag hade sålt i samband när jag började min nedgradering av akvaristiken.
Hade möjlighet att byta bort mitt ena Sunsun mot mitt gamla Eheim och gjorde detta igår.
52432
Nu tycker jag inte att det brummar något märkvärdigt... det tycker inte min fru heller :P. Men jag valde att lägga överbliven akvariematta under ytterfiltrena för att få det så tyst som möjligt.
52433
52434
52435
Så nu väntar man bara på sin beställda ledramp, så ska det vara färdigt för en stund framöver :P.
Under allt arbete så har jag faktiskt fått min första lek på Gymnogeophagus balzanii vilket var riktigt skoj! Dessvärre så fick dom inte behålla rommen värst länge då alla Geophagus dicrozoster hade fest :S
52436