Joakim Tack för tips och råd. Resonerar på samma sätt, vill inte gå emot samlad expertis men samtidigt så borde ett stort kar ge lite utrymme för utstötta individer och svårt för en alfa hane att hålla hela karet i kontroll. Är mest sugen på någon moorii eller red just nu men söker rätt grupp.
Tyvärr så kommer en alfa hane med lätthet kunna härja fritt i ett 720 och bestämma var de andra individerna får hålla sig.
Jag har tagit hand om 1+3 av en Black-variant men så långt behöver man ju inte gå;-)
Men det fungerar med en hel del jobb. Och de ser ju inte så harmoniskt ut det karet. Med dessa fyra troffar går 8xleleupi 10xhästnos i.ett 600 liters kar. Men allt är just nu en temporär lösning. Jag håller på att drar upp en del yngel från denna grupp.
Min.rekommendation är att börja med +30 st troffar, helst ungdjur av vad du söker och när det är ca 1,5 år gamla då kommer du märka om det är tillräckligt många eller om du behöver kompletteras pga aggressioner.
Då skulle jag komplettera med säg 10-15 st. Dubbar. Vilket fungerar väldigt bra med alla andra troffar.
Men det beror också på det totala fiskbeståndet om och hur många du behöver komplettera med.