citat:Ursprungligen skickat av walle_1
Få se om jag fattade rätt. Fengäddorna blev alltså attackerade i 375:an så du flyttade dom till 2??:an, samtidigt flyttade du salvinin och zonatumen till 375:an. Fattade jag rätt?
Grymt bra gissat men inte helt rätt... men mycket nära. :)
Den stora fengäddan(senegalus) flyttades till 222-litrarn i morse tillsammans med chokladmalen och de långsträckta pansarmalarna, detta var en flytt som var planerad sedan långt tillbaka men som aldrig har blivit gjord förrän i morse.
Anledning = yngeltjuv. :P
Detta triggade i sin tur igång zonatumcikliden så att den började attackera fengäddorna(2st senegalus, 1st ornatipinnis, 1st lapradei) så att de på bara någon timma blev helt trasiga i bröst- och stjärtfenorna. Detta tolererade jag givetvis inte så zonatumen flyttades snabbt till 375an tillsammans med salvinin som också började bli problematisk pga aggressioner...
Ett extremt riskabelt projekt som bevakades grundligt ett bra tag innan jag ansåg att det var grönt.
Jag åkte iväg ett par timmar och kom tillbaka på eftermiddagen, allt var bra men några sporadiska attacker hade börjat uppstå... men inget allvarligt.
Några timmar senare så blev det värre och nu i kväll så är det som sagt fullt krig...
I skrivande stund så har däremot attackerna upphört då belysningen har släckts så det ser inte ut att förvärras över natten i alla fall, men i morgon så börjas det väl igen...
Blir det trångt om du flyttar tillbaka cikliderna till 2??:an och spar fengäddorna där också?
Trängseln var det inget problem med men fengäddorna blev attackerade och eftersom jag värderar fengäddorna högre än cikliderna så blev det cikliderna som fick flytta till "krigszoonen".
Om honan kommer in på alla ställen som de andra så är det nog ganska kört att göra grottor. Avdelare annars då.
Jo du har nog rätt... Men det går inte att utnyttja zonatumens kortare längd på något sätt? ...typ om man tillverkar en grotta som svänger eller nåt?...
Men det känns lite som överkurs, zonatumen ska ju hitta grottan också och dessutom besluta sig för att krångla sig in i eländet... Det luktar fiasko...
Avdelare är givetvis ett alternativ, förhoppningsvis så ska det slippa gå så långt men vi får väl se hur det ser ut imorgon... Det kanske är den enda utvägen om jag vill ha kvar fiskarna.
Mvh Fredrik Isaksson