All right. Första fiskarna i. 5 Ocellatus och en riktigt ful liten ancistrus. Har redan blivit biten fler gånger än jag kan räkna och älskar de små gulingarna.
Fyllde upp nu ikväll, därav grumligheten. Med självbytt innerfog var det lite nervöst. Speciellt när parketten undertill knakade till ett par gånger. Herregud vad jag hoppade till och kikade bakom akvariet för att leta efter eventuella läckor.
Men icke :)
Laborerar lite med ljussättning också. Funderar på att sälja min stora ramp och istället enbart köra LED. Vill skapa en effektfull mystik med skuggsättningar ( man är ju drama queen). Hoppas att få bänken målad och byggd imorgon.
57051
57052
57053
57054
Jo just det, en lite kul sak. Har haft sanden i hinkar med lock sen jag stängde ner akvariet inför flytten i början av mars.
Sanden var fortfarande lite fuktig när jag öppnade hinkarna förra veckan. Tror mig om jag säger att jag dagen efter att jag slängt i sanden i akvariet fanns det smala spår här och var? Några sandsnäckor lever tydligen fortfarande och tuffar nu omkring i sitt nybonade hem. Snacka om överlevare