Liten uppdatering igen !
Valet av fisk och inriktning har fått sig en plötslig vändning !
Jag kommer dock hålla mig kvar i Tanganyikasjön.
För att försöka göra en historia kort så har jag fått tag på ett gäng ungdjur av
Petrochromis sp. "Moshi Yellow" (<-- Länk). Om allt går som det ska så hämtar jag dom i helgen. Detta är en av 2 s.k "holygraal" för mig, när det gäller tanganyika. Den andra är Tropheus sp. "Nkonde" Jag hade en tanke när jag började bygga karet om att jag skulle ha Moshi och rikta in mig på Petrisar helt. Men priset på halvvuxna/vuxna djur är så förbannat högt särskilt med tanke på att dom nästan alltid är vildfångade. Så jag kände att det var mer än jag ville ge. Men nu har jag fått fatt på denna grupp som jag ska hämta i helgen...till ett riktigt bra pris. I och med detta har jag bestämt mig för att rikta in mig på Petrisar som var tänkt från början. Nu ska jag bara hitta en pterisgrupp till av någon sort som funkar ihop med dessa.
Funderar på Petrochromis sp. red "Bulupoint"....någon som har förslag att komma med så är det välkommet. Som jag har förstått det så är just Moshi en av dom tuffare varianterna så det får ju vara något annat hyfsat tufft.
Vidare så har jag även fått hem det som ska bli sumpen.
Ett 375 liters alukar blir det. Som ska få sig en omgång avkalkning.
58363
Nu börjar det i alla all kännas som om det är ett akvarium jag bygger.
Inte bara en jättelik trälåda / begravningskista ! :D
58362