citat:Ursprungligen skickat av orm
de två andra jaggorna är störtsköna dock, de är helvilda när de får mat och hugger mig i fingrarna lika ofta som maten jag håller i :D
Åh vad avis jag blir att dina låter sig handmatas!!...
Lilljaggan käkar iofs direkt ur händerna men han är ju knappt värd namnet jaguarciklid, snart ett bast och på sin höjd 8cm... *suck* :(
Skulle däremot fetjaggorna i 375an börja låta sig handmatas så skulle jag förmodligen hjula av glädje... typ. ;D
Men de rör inte en fena förrän jag släpper maten så det lär inte hända... Trist.
Något som däremot är kul är att jaguarhanen nu har börjat tugga i sig annat än pellets. =) Jag kastade i ett gäng guldfiskar för ett par dagar sedan och hanen pressade ner 4st och såg allmänt FET ut... Så jag passade på att svälta dem lite och har inte kastat ner en enda pellets sedan dess, igår tog hanen lite mysis och idag lite oxhjärta(aja-baja!). Att han käkade oxhjärta är väl knappast positivt då han redan ser ut som ett fetto och då man mer eller mindre vet att det är skadligt för fiskarna... men det var det enda som fanns i frysen förutom mysis som jag redan hade testat. Hur som helst, variationen i sig är säkert positiv och det är verkligen jättekul att han nu äntligen börjar se annat än Hikaris och foderfisk som mat. =)
Det var över ett halvår sedan han åt något annat...
Honan håller däremot fortfarande på och tjurar... men äter hanen så tycker man att honan borde fatta att hon också borde provsmaka så det ska nog gå bra. Det känns i alla fall som att det här matproblemet nu äntligen är på väg att lossna. :)
Om jag nu ska börja köpa in lite olika frysfoder, vad rekommenderar ni?
Det är bra om det är stora bitar, mysis grisade något fruktansvärt så det kommer jag inte att prova igen, är det något annat ni andra rekommenderar som kan fungera bra till stora fiskar och som har bra näringsinnehåll osv? Något som fungerar som basföda alltså? Pellets ska de max få en gång i veckan i fortsättningen, jag låter dem inte fastna i pellets-träsket igen.
Mvh Fredrik Isaksson