citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson
FI: Vad använder du för kamera??
Det är brorsans gamla Olypmus Camedia C-700 Ultra Zoom. Bara 2 megapixels men massor av inställningsmöjligheter. Funkar bra för att fixa bilder till internet, inte lika bra om bilderna ska framkallas.
Appropå aggressionerna...
Det finns säkert de som kan utveckla detta ytterligare men i naturen så ska många av de centralamerikanska jättarna tydligen bara bilda lekpar, alltså bilda par endast under lekperioden, i övrigt så lever de åtskiljda och hanarna kan leka med olika honor från lek till lek. Har man dem själva i karet så stöter hanarna hela tiden på samma hona och är han då inte nöjd med henne så är det förmodligen därför som de ofta bråkar. Har man möjlighet att hålla flera honor på en och samma hane så borde det alltså vara den mest naturliga lösningen, men det är ju ofta svårt i den förhållandevis trånga akvariemiljön de lever i. Så lösningen blir ofta att försöka hitta en "targetfish" som är så robust att den klarar sig i längden.
Vad detta bör vara ska verkligen inte jag svara på då mitt senaste försök slutade i kaos... :P
jinnarparen nämnde dock i efterhand att mitt problem med bifasciatorna troligtvis hade kunnat lösas genom att tillsätta några lite mindre ciklider istället för en jätte som jag nu gjorde. Kanske Sebraciklid?
Mvh Fredrik Isaksson