citat:Ursprungligen skickat av orm
alla andra arter är yngel så det blev lite jobbigt att de inte kunde gå i samma kar.
Det eviga akvaristproblemet, för många intressanta arter och för lite plats eller för få akvarier. ;)
Själv kör jag "fisksoppa" i 222-litrarn just pga platsbristen, tanken är att jag ska fastna för någon av arterna och köra vidare med ett eller två par antingen i samma kar eller ett 540liters, allt beror på hur deras beteenden utvecklar sig och hur platskrävande firrarna är osv.
Men hade jag haft mer plats så hade jag gärna fortsatt med alla arterna då jag tycker att samtliga arter har några kvaliteter som jag gillar. Förhoppningsvis så lugnar jaggorna ner sig även vid leken ju större de blir så till slut så kanske något annat ciklidpar kan dela kar med dem... kanske.
Det är väl det här som är det största problemet med centralamerikanarna, att de blir så stora, samt att de är så okompatibla med andra arter. Ibland avundas man verkligen enkelheten med många av malawiarterna där det största problemet ibland verkar vara att hitta rätt färgkombination... Inget illa menat.
Mvh Fredrik Isaksson