jarinen Jisses vilken vacker Fenestratus det var på Jeff rapps länken! Vad står "Escondido" för ?, Är det inte den vanliga Carpinten eller? Mvh Jari
Daniel-Odell "escondido" är floden/fångstplatsen för dessa carpinte tror jag. det är enligt amerikanarna en överlägset vacker carpinte med mer färg än de andra varianterna.
anli Detta inlägg är lite flummigt och bidrar inte med nåt, men ändå: Sitter här dimmig efter middagen, och och inväntar kaffe med cognac (så ge mig lite spelrum!). Jag är otroligt avundsjuk på orm, jinnarparen m.m. Kan knappt föreställa mig spänningen, när man packar upp en sådan sändning från USA. Det är såndana här händelser här som ger mig kickar att fördjupa ciklidhobbyn. Jag är så pass gammal, så att jag vett att inse hur underbart internet är, tänk att hur det var förr när man satt isolerad med sin hobby! Det är så här ciklidforum skall vara "smalt" och en aning nördigt. Lycka till med era nya firrar! oops, nu kommer cognacen...
FI Jag kan bara hålla med dig anli, internet har verkligen tagit akvariehobbyn till en helt annan nivå än tidigare. Länge leve internet! =D Mvh Fredrik Isaksson
Fredrik-H Även jag instämmer totalt med anli. (FI jag skickade dig ett privat meddelande angående tidigare fotodiskussion). Escondido betyder dold, undangömd vilket givetvis kan vara en fångstplats. Det låter onekligen som en "hemlig" sådan. mvh,
Daniel-Odell tack för den infon Fredrik! hoppas bara att de lever upp till förväntningarna nu. japp anli, instämmer helt. Trimacsen är onda fiskar som lustmördar :-/ mina stackars chokladGURAMIS är mördade .....
walle_1 citat:En ensammen jagga tror jag däremot skulle bli tråkigt då de inte är lika aktiva i karet, jaggorna passar bättre som parfiskar, speciellt eftersom de är så lugna mellan lekarna till skillnad från citrinellumciklider som verkar vara allmänt galna precis hela tiden... typ. Oops, passa så att du inte blir anklagad för att försköna fiskarnas aggressivitet. Vissa tror att man håller centraler bara för att dom är så "rå" vet du.
FI Äsch det där var bara något som någon hostade upp för att skapa irritation, det är inget att bry sig om. Många afrikanska ciklider är för övrigt minst lika aggressiva som centralamerikanska ciklider, det är ju aggressionen som gör att det hela tiden är rörelse i ett malawikar. Mvh Fredrik Isaksson
Slan11 Vill slänga in en fråga til orm lite snabbt bara. snygg sida till att börja med. jäkligt fint kar, kan bara säga grattis =) http://akvarie.vatt.net/images/576_front.jpg vilken sand har du i detta karet? Och lycka till med de nya fiskarna =)
Daniel-Odell njae, som ja skrev under den bilden så blev bilden en aning överexponerad. mina växter var inte lysande klargröna, sanden var inte vit :)
Slan11 ok, funderar på att skicka efter sån sand nämligen o Johan du kan gå in o kolla på gibbon.se o titta på akvariegrus där . de har små bilder på de flesta sorters grus där. « Föregående sida
Johan du kan gå in o kolla på gibbon.se o titta på akvariegrus där . de har små bilder på de flesta sorters grus där.