citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
Har kommit i kontakt med en väldigt trevlig kille uppe i Norrland som verkar ha allt som man pekar på (vem sa att jultomten inte fanns i Norrland;)). Han verkar ha en hel del kunder som handlar centralare.
Intressant! Kan detta vara samma person som butiksägaren jag pratade med nämnde?
citat:Ursprungligen skickat av FI
En akvariebutiksägare sa även att centralamerikanarna var populärare i Norge än i Sverige, det fanns någon entusiast uppe i nordligaste norrland som man skulle prata med då man ville bli iväg med stora centralamerikanare, han sålde vidare fiskarna till Norge där det tydligen var ett rejält sug efter dem. Vet dock inte om det stämmer.
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad han hette eller ens var han bodde... men det var typ i Kiruna eller nåt sånt... En bra bit ovanför Luleå i alla fall.
Du får jättegärna maila mig namnet och telefonnumret om du har det i närheten. :)
Jag har för övrigt hört om ännu en norrlänning, tror han bodde i Boden, han hade igång en väldig massa feta kar med centralamerikaner som han odlade. Han hade dem i separata kar och flyttade bara ihop avelsdjuren då de var redo. Vet dock inte heller vad denna person heter eller hur man ska kunna kontakta honom...
Kan det vara någon av dessa du har pratat med jinnarparen? Eller finns det en tredje centralamerika-entusiast här i närheten. :D
Mvh Fredrik Isaksson