citat:När jag läste tråden kändes det som om Gwendly kom med ett bra svar och som nog ligger nära sanningen. När du börrjar ifrågasätta det undrar jag om du ens har sett en blue mpimbwe annat än på bild?
Gwendly gav ett bra svar, men det var inte utan att det fanns tvekan i vad han trodde...därav min ifrågasättning om man kunde utesluta Mpimbwe. Jag tycker det var befogat. Och jag har sett Blue Mpimbwe i verkligheten, men inte intresserat mig speciellt för denna art förrän på senare tid. Därav mitt intresse att få rätt information.
citat:Droppen kom när du attakerade?! Isdal för att han påpekade att tråden inte längre gällde hans inlägg (smilesys eller inte!)
Jag kanske var lite hård där, men jag tycker bara det är synd att det skall heta "trubbel" när man försöker leta fakta som kan bestyrka det ena eller det andra. Jag tog åt mig som om det var jag som skapade "trubbel" genom att jag själv fått intresse för frågan och därför forskade på nätet. Jag tycker min reaktion var befogad, om än aningen hård.
citat:Ja ja kanske jag bara är trött och känner för att käbbla över nätet så här på påskaftronsnatten, vem vet? men ibland känns det faktiskt som om du tricella skriver första och tänker sen...
Det kan nog stämma. Jag är inte perfekt och strävar inte efter det heller. Det finns säkert fler med fläckar, men det är upp till var och en att se dom och acceptera dom.
Om någon tagit illa upp av det jag skrivit någonstans på forumet, och speciellt då i denna tråd, så ber jag verkligen om ursäkt då mitt syfte var att få in så mycket information som möjligt och att hålla en diskussion om detta ämne.
Jag ser ju helst att ett forum är öppet för en längre diskussion och inte enbart för "en fråga - ett svar".;)