Jag har inte hittat några bra bilder på longimanus ännu, det finns lite bilder i Aqualog Southamerican Cichlids III där någon av ungfiskarna liknar mina en hel del, men de jag har hittat på nätet ser inte alls likadana ut. Men de liknar på många sätt eldbuken och det var det som butiken egentligen hade beställt. Trots olikheterna på bilderna på nätet så är detta ett av de bättre idéerna så här långt.
Men... Här är en bild på en lyonsi som färgmässigt är väldigt lik fisken på bilden ovan.
http://home.zonnet.nl/cichliden.org4/Vissen/Amphilophus-Lyonsi/images/imagepages/image1.htm
Är det helt uteslutet att det är lyonsi? Jämför den här bilden med bilden jag postade tidigare. De är ju så lika på många sätt, mer så än longimanus tycker jag. Fast de där skimmrande prickarna har jag ännu inte sett på lyonsin...
Jodå Festaen har säkert vuxit litegrann men den växer långsamt jämfört med de andra fiskarna. Den är lite småjobbig tycker jag, väldigt aggressiv och den envisas med att bita de andra fiskarna på ovansidan av huvudet. Se t.ex. på senaste bilden jag postade i den här tråden, liknande små sår på huvudet har nästan alla fiskar i karet just nu... Trist.
Festaen må vara en vacker och eftertraktad art men just nu tycker jag inte alls om den. För mycket problem.
Men det kanske ändras, de nya fiskarna sätter festaen på prov hela tiden och de äter mer och kommer säkert att växa snabbare, så förhoppningsvis så lugnar festaen ner sig om han inte längre får vara kung i karet.