Daniel-Odell
trimacs är lätta att könsbestämma, honor har ALLTID en fläck i ryggfenan. midasen däremot är i princip omöjligt att veta då de ser likadana ut. men som FI vet så brukar ensamma midashonor lägga ägg även ensamma vilket Anli's midas aldrig gjort. Nä det handlar nog mer om förvirring hehe
anli
Hjälp! Nu gräver de en jätte kärleksgrop igen, tillsammans dessutom!
Sist slutade det ju med stryk för Trimacen... när Midasen bet till honom i sidan lät det som fingersnäpp kombinerat med fjällning aborre ungefär. Läskigt.
Hoppas trimacen fjäskar lite denna gång:)
Laesk
De är väl bara att acceptera att dom vill ha flowerhorn bäbisar :)
anli
Oj, då kan jag tälja guld med den odlingen :D Översvämma Sverige med hybrider!
De er verkligen suggna... de gräver å putsar fortfarande. Galna fiskar! Nåja, de slåss inte i alla fall.
Robin
Hur går det med de homosexuella fiskarna? Är de homo?
Just nu finns det många frågor som du får besvara Anders. :D
anli
Ingen rom än:D! Men de kurade tillsammans i gropen i två dagar och verkade nöjda. Men så i går eftermiddag så var de sura på varandra igen, stod i var sitt hörn och Trimacen hade lite såriga läppar.
Hade väl varit lite ståhej under dagen skulle jag tro. Men i morse var de polare igen, stod åtminstånde tillsammans utan att tjafsa.
Vem vet vad som vänter en när man kommer hem från jobbet idag. Man har aldrig tråkig med CA, den saken är säker!
Börjar nog bli dags att leta efter en röd/orange hona åt Citrinellumen, men det fårnog bli när jag har fått i gång mitt nya 900 liters kar.
zekke
Ja kärlek börjar med bråk sägs det
Robin
Mm, det tror jag med..
jinnarparen
anli: Samma beteende som din trimac och midas visar upp har jag haft med två doviihanar också. Den lilla hanen lyckades länge "övertyga" den större att den var en hona och det tog flera veckor innan detta "förhållande" sprack.
Detta var enda sättet för den lilla hanen att överhuvudtaget kunna klara sig i karet. I karet gick det 3 hanar och 7 honor, så han var ju rätt övertygande.
Jag har för mig att jag beskrev detta i min artikel i ciklidbladet om doviin.
Så du får fortsätta att leta efter en midashona.