citat:Att köra en utvärderingsperiod där saker och ting testas mm och att det då finns diverse inskränkningar köper jag helt och hållet.
Instämmer helt.
citat:Dom väljs ju inte för att dom ska vara några slags allvetande kungar och kunna förklara hur allt ligger till i det ämne dom modererar, utan bara bara göra skitjobb som att radera och flytta inlägg.
Moderatorer väljs inte utan utses av styrelsen.
Vad som är skitjobb kan ju alltid diskuteras men det är väl i så inte ett värre skitjobb att moderera ciklic.se än att t.ex. sitta och klistra etiketter på 1400 Ciklidblad. Visst finns det mer eller mindre roliga jobb men det är ju frivilligt och jag tror inte att de som utför jobbet gör det om de anser att deras enda uppgift är ett skitjobb.
Detta hindrar ju inte att man skall diskutera hur man på bästa sätt skall underlätta moderatorernas arbete.
citat:Att fjättra en expert till att bli moderator i ett forum tror jag inte är en bra idé eftersom det plötsligt då går från att experten frivilligt delar med sig av sin knorriga kunskap till att lägga krav på det
Ingen "moderatorexpert" är definitivt fjättrad till sitt "jobb" - om du hade läst Ciklidbladet så hade du varit medveten om att dessa experter även bidrar rejält med utmärkta artiklar och foton i CB.